BosseBus

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Ringträning Ssbtk

Av Johanna - 22 januari 2013 22:06

Årets första ringträning avklarad och det gick sådär. Tyvärr var Anna Lena Munkvall (som för övrigt inte trodde på någon framtid för Bosse på hans första utställning) sjuk så Fredrik Boman från EliteStaff ställde upp istället vilket var bra. Glad över att få träna inomhus i nya Stockholms Hundsportcentrum i Upplands Väsby, då det har varit -14 grader idag, tog jag raska steg mot bilen med Bosse efter jobbet. Väl inne i hallen insåg jag att det hade suttit bra med termobyxor! Kallt! Utomhusskor fick man inte heller ha på sig så det blev att frysa i två timmar.

Märkte ganska snabbt också att Bosse inte var på humör, han var stressad och svår att få kontakt med, ville bara fram till alla andra hundar och stod både snett och vint. Han försökte hoppa efter godiset och provade allt annat än "stå" för att få det. Dessutom stóg han för skönsången i lokalen med sina gurgel och visslingar. Jag kunde inte annat än skratta efter en stund och tänkte att, "jaja, det får väl bli två timmars socialträning bland andra hundar".

Men efter en 30 minuter skärpte han till sig och vi fick kanonkontakt. Bosse är bäst! Plötsligt var han som han alltid är när det väl gäller i ringen, de andra hundägarna runt omkring sa att han var sååå duktig (de ska bara veta).

Efter ytterligare en stund skulle vi träna på att ställa upp hundarna... på bord! Jag har ställt Bosse på bord ett par gånger som liten valp - inga problem. MEN nu ställa en 20 kilos kanonkula på ett rangligt bord kändes sådär. Men jag tänkte att det lika bra var att träna på det. Gick inte så bra. Han blev orolig och ville bara ner. Fredrik hann dock titta igenom honom snabbt innan han tog sig ner delvis genom att klättra över mig. Efter det så gillade han varken bordet eller Fredrik något mer. Han har aldrig backat för något men inför nästa uppställning backade han bort från Fredrik och mig ett par sekunder innan han samlade sig och lät sig kollas (på marken denna gång). Det var lite synd, så nu blir det att träna "stå" på bord hemma för att ta tillbaka de stegen vi gick bakåt idag.

Det som var roligt ikväll var att träffa några nya (för mig) staffeägare och deras sötnosar. Efter träningen blev det pusskalas mellan de nya kompisarna. Glömde fota under träningen men fick lite efterbilder på busarna och trötta Bosse. Lägg märke till Gigolos avkomma, den röda lilla 18-veckors valpen... så söt!

                       

EliteStaff´s Sofie Englund fotade dock, kul då fastnade alla våra dåliga försök på bild! Nja, ska inte vara för hård mot mig själv,  på ett av fotona ser det faktiskt bra ut.

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards