BosseBus

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Johanna - 28 januari 2013 13:05

Helgen som var blev inte som jag tänkte. Jag hade planerat in både långpromenader, löpning, fotografering och ringträning med Saori i Riksten. Jag låg istället i feber! Det enda positiva med febern var att jag kom för mig att se ikapp en hel säsong av serien Sons of Anarchy!

På söndagen mådde jag lite bättre så att stackars Bosse i alla fall fick lite mer utevistelse och övningar med klickern. Han fick dessutom busa av sig lite med sin schäferkompis Arabica. Hon är en väldigt dominant dam vilket är bra för Bosse, även om han tycker att hon är otäck ibland. En bra sak med att träffa denna dam med Bosse är att jag får chans att visa Bosse att jag tar hand om situationen, han kan alltid lita på mig. Arabica försökte ett par gånger säga till Bosse lite väl hårt utan anledning vilket gjorde att jag gick emellan och visade henne var skåpet skulle stå. Hon respekterade detta utan problem och Bosses förtroende för mig steg = lyckad kombo!

Så ibland kan det vara bra att umgås med hundar som inte matchar varandra perfekt om man tror att man kan få ut något gott av det - det är min tanke.

Denna vecka är tanken att koncentrera mig och Bosse på fortsatt ringträning, stå länge och snyggt samt öva på bord! Imorgon är det ringträning på Stockholms Hundsportcentrum igen och jag hoppas att Anna-Lena Munkvall är tillbaka då, ska bli spännande att se vad hon går för!

Hittade ett foto på Bosse som valp, ett år gammalt foto tro? Han ser så tunn ut!   

 

Tidigare månad - Senare månad

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards