BosseBus

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Johanna - 7 februari 2013 10:01

Förstår att det närmar sig när man börjar fundera över detaljer. Tidigare var det sådant som pass, vaccinationer, anmälan och resan i stort som upptagit mina tankar. Har också tittat lite på hur staffarna set ut tidigare år, vilka som gått vidare i konkurrens och även tittat på videos för att få lite känsla för hur det går till i ringen. I stort verkar det som att domarna tar lång tid på sig att välja ut sin favorit, antingen är de noggranna eller i värsta fall osäkra?

Idag började jag fundera över min egen klädsel i ringen. Jag hade redan innan bestämt att ha min brunrutiga kavaj, svarta jeans och bruna skinnstövlar. Smma outfit som i Stockholm på hundmässan.

  Jag har alltid skrattat åt dessa människor som klär sig i finaste kostym eller kavaj och kjol. Vissa uppsminkade och utsmyckade upp till tänderna med ett fånigt grin i ansiktet. Haha, vilka fjollor, jag skulle hellre gå naken har jag tänkt. Nu lite mera moget funderar jag över om det finns en viss psykologisk effekt i att klä upp sig? Hur vill man se ut OM man mot förmodan skulle så i BIS-ringen bland kamerablixtrar och tiotusentals åskådare med ögonen just på dig? Hur uppfattar domaren dig och din hund om du har en schysst outfit på dig eller om du är mer fritidsklädd, eller i värsta fall nerklädd som man också kan se prov på ibland. Den psykologiska effekten tänker jag är: Klär du dig som en vinnare så uppfattas du omedvetet som en vinnare och kanske kan överföra denna känsla på domaren? Att se ut som ett vinnande ekipage handlar ju då förstås om hunden som framförs snyggt, målmedvetet och hel och ren. Men till viss mån kan det säkert påverka hur handlern ser ut både till utseende och vilken utstrålning man har.

Hur mycket utstrålning ligger det i att visa upp sin butcrack för halva åskådarmassan eller i värsta fall domaren? Snälla karlar, dra upp byxorna (gäller vissa damer också)!

 

Så blir det kjol för mig, en liten söt rosa värdinnedräkt? Eller jeans och kavaj, lite mer lagom? Eller naken?   

     

Nä jag har bestämt mig. Jag ska ha kavaj i kanske någon roligare färg än brun men jag tänker FAN inte ta på mig en kjol - där går gränsen!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards