BosseBus

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Johanna - 12 februari 2013 22:23

Ghaaaa! Vilken skitkväll rent ut sagt. Om jag var mallig förra träningstillfället så fick jag äta upp det med råge ikväll. Bosse gjorde sitt allra bästa av att inte höra mig eller se mig. Allt som fanns var lukt av... tik tror jag? Min misstanke är att det fanns mer än en löptik med under passet och flera av hanhundarna betedde sig stöddigt... vilket också kan bero på löptik. Dessutom hade vi i gruppen äran att gästas av en stöddig jaktlabrador som varken respekterade sin matte eller övriga hundar. Svansen högt, hoppandes på matte och så lite utfall mot var och varannan hund på det. En Cane Corso fick till och med ett jack på huvudet (stackar ska ställas för första gången om en månad). Så med löptikslukt och stöddig unghund som motivation hade Bosse fullt upp med allt annat än att lyssna på mig. Det spelade ingen roll att jag hade korv, tjoade eller blev arg heller för den delen... jag gav upp! Hade mest lust att strypa honom och sen sälja hans döda kropp på Blocket!   

Jag hade i alla fall kameran med mig och Malin med sin Bibbi och Smul! Så det blev att fota dem och alla andra hundar som lyckades sköta sig.    Malin körde med Bibbi först (som inte heller gillade stämningen i lokalen fullt ut) och sen hämtade hon in lilla Smul. Duktiga tjejer! Bra var i alla fall att vi fick möjlighet att träna Bosse och Bibbi tillsammans lite då de ska umgås en hel vecka tillsammans snart på Cruft´s resan!

Bibbi:

     

Smul:

     

Lite andra staffar (notera han som vägrar släppa köttbullepåsen!):

     

Så denna skitkväll lägger jag bakom mig och ser fram emot Vinterspecialen som går på söndag i Upplands Väsby på Stockholms Hundsportcentrum. Det är en inofficiell utställning och kommer att vara ett fantastiskt tillfälle att träna in action! Håller tummarna att Bosse sköter sig......


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards