BosseBus

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Johanna - 15 februari 2013 15:11

Har fått mail idag från Championresor som vi ska åka med till Cruft´s. Fick reda på vilka hotell vi ska övernatta på i Frankrike på vägen till England samt när vi precis lämnat England. På vägen dit ska vi sova på ett riktigt enkelt hotell i Dunkerque som heter Premiere Classe Dunkerque.

     

När vi lämnar England och anländer till Calais med färjan ska vi bo på Campanile Calais som är lika enkelt det med men verkar ändå ha separat rum för toalett!?   Såg ut att vara ett handfat i sovrummet på föregående hotell.

     

Hotellet på plats i Birmingham har jag inte alls koll på ännu. Jag kommer att försöka blogga varje dag under Cruft´sresan om jag har tillgång till wifi. Jag hoppas just nu bara att frukost ingår på hotellen, att det inte blir allt för dyrt med tillägg för hund och att Bosse håller sig frisk och oskadad tills vi har ställt honom!!


Vi har planerat att köra till Göteborg över natten då bussresan utgår därifrån klockan 05:00 på morgonen. Det tar ju ändå lite mer än 5 timmar att köra ner från Norrtälje. Så startar vi ca klockan 22:00 så är vi framme i god tid och har marginal för lite kisspaus och koffein/sockerpåfyllning. Dessutom vill vi rasta hundarna ordentligt innan de ska in i bussen. Vi kommer att ta min bil och turas om att köra. Jag lär nog inte somna även om jag får när Malin kör. Jag lär väl vara så förväntansfull att jag pladdrar på som en dåre. Tänker att man lär ju sova på bussen. Men då kanske man istället pratar med alla nya människor som också ska med?    Det ska bli så spännande, men det känns också läskigt!


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards