BosseBus

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Johanna - 18 februari 2013 20:33

Då är det snart bara 2 veckor kvar tills man står där nervös utanför ringen och inväntar sin tur att gå in med Bosse och se så bra ut som möjligt tillsammans de få sekunder man har på sig! Idag kom inträdeskorten till Cruft´s. I samma kuvert hade man också med fripassagerare som reklam och information från kennelklubben. Något som förvånade mig var:

1) ett kort om hittelön på en hund som förvunnit eller blivit stulen. Ser ut som ett visitkort med foto och text på båda sidor. Denna var med i kuvertet! Vilken kostnad att trycka upp 25000 kort och sen dessutom skicka med de i alla kuvert!

  Samtidigt förstår jag att man gör det om man har de ekonomiska förutsättningarna samt kontakterna.

2) Man har skickat med viktig information till alla utställare från Engelska Kennelklubben. Vissa av de uppmaningar som står med där är både skrattretande och läskiga. Man blir lite orolig över hur djurhållningen i England egentligen är. Jag funderar också över om engelska utställare är helt dumma i huvudet? Några av reglerna man uppmanas att följa:

  • Hundar som kan bli agressiva får inte ställas ut
  • Sparring mellan två hundar i ringen är inte tillåtet (på riktigt!!?? Inga kommentarer!)
  • Hundar får inte bära munkorg under bedömning
  • Hundar får inte paras inom utställningsområdet (Vaddå, passar folk på?)
  • Kränkande eller agressivt uppförande gentemot domare eller andra utställare godtas inte
  • I utställningsringen är rökning förbjuden

Ovan regler känns inte som att det blir någon svårighet att följa... det skulle vara om jag råkar stöta på en sån där idiot då som föranlett ovan regler som jag skulle bli agressiv då...   

  Nu är de flesta intyg och pappaer på plats, det som saknas är avmaskningen (intyg på detta) som är bokat till dagen innan avfärd samt att boka en biljett till Best in show finalen 10 mars! Det vill man ju inte missa!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards