BosseBus

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Johanna - 21 februari 2013 08:59

Hur kan min lillasyster vara så obetänksam att hon planerat in födseln av sitt första barn samma dag som vi reser till Cruft´s!?   Skitungen har alltid gjort lite som hon vill! Skämt åsido så hoppas jag att lillskruttan kommer ut innan vi åker så att jag får möjlighet att hålla min nya systerdotter i famnen, lukta på henne och bara försäkra mig om att alla fingrar och tår är på plats! Jag längtar efter henne så! Ja, det är en hon. Det har de kollat upp. Blir det något annat så får det bli att gå i rosa volanger minst 1 år framåt ändå.

5 mars är det planerat att denna prinsessa ska komma till vår värld. Samma dag befinner jag mig i en minibuss tillsammans med tre till ekipage av olika kön, ålder och ras (hundarna då). Vi lär befinna oss mellan Göteborg, Tyskland och Frankrike denna dag.

Idag är det 14 dagar kvar tills vi är på plats. Inne på NEC där Cruft´s ska underhålla Storbritannien och världen i fyra dagar. Vi sätter oss i bilen i Norrtälje om exakt 11 dagar. På kvällen den 4 mars kör vi hela natten mot Göteborg. (Fan, nu blev jag bajsnödig igen).   Jag blir så nervös!

Tänk att vi ska få åka med våra svenska staffar och representera Storbritanniens egen ras hos dem på världens största hundutställning! Bara det är stort nog för mig! Hur det går där är inte lika viktigt. Vi har varit där. Vi har fått gå inne i ringen. Vi har fått visa upp våra hundar på Cruft´s 2013!

Nu är jag bara rädd att Bosse ska skada sig, bryta svansen i en dörröppning, halka till och slå upp hakan eller ramla ner i lava som min son drömde inatt (inte så troligt men...) Jag är också mer rädd just nu för kennelhosta, noskvalster och allt annat som kan drabba en hund.



Det kommer gå bra. Snart åker vi. Jag är taggad. Nu jävlar!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards