BosseBus

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna - 3 februari 2013 13:08

Idag passade vi på när solen stog som högst över klarblå himmel ta en promenad ner på stan. Stackars Bosse har inte fått röra på sig mycket denna helg då jag ännu en gång ligger dålig, får nog ta och besöka sjukvården om det inte blir bättre. Men trots ont i lederna tog jag mig kraft att åtminstone promenera.

Vi gick ner på stan, köpte kaffe till oss vuxna och saft med kokosboll till dotter. Vi tog med oss fikat och satte oss i solen vid Norrtälje ån. I godan ro satt vi där när en äldre dam skulle passera oss med sina två små hundar av modell golvmopp. Hon stannar upp och ser på oss, säger "nu tar vi det lite lugnt här, jag är lite rädd för dom där hundarna". Jag kan bara svara "det är okej". Så klart, hon får vara rädd för vad hon vill, synd bara att hon har dessa fördomar. Det är faktiskt första gången jag är med om det så tydligt. Konstigt att hon inte använde ordet kamphund, det hade varit klockrent!    Hon passerade oss med sina hundar utan att Bosse slog käftarna om dem eller henne, underligt?

Hur som så släppte jag Bosse lös en stund sen så att han fick leta lite korv i parken och bara vara med oss och strosa runt medan vi solade.

              

Väl hemma 1,5 timme senare tömde vi brevlådan två dagar försent och jag fick mig en överaskning. Bosses diplom hade kommit. Diplomet Svensk Juniorvinnare 2012! Åh, vad stolt man blir, hade en moment där!

 

Bosse passade på att sola en stund också på tomten där solen lyser mot garageväggen... nice!

 

Av Johanna - 1 februari 2013 07:55

Fick mail i förrigår från Engelska Kennelklubben, de ville ha ett intyg på att Bosse heter Denique Habanero. På hans stamtavla som jag skickade in kopia på vid ansökan om atc nr står det bara Habanero då det ännu inte fanns något kennelnamn och på min anmälan till Cruft's skrev jag förstås hela hans namn...
Om vi tycker att Sverige är byråkratiskt, vänta bara tills du behöver få något gjort i England! Så jag ringde SKK och de serviceminded som vanligt scannade in ett intyg och mailade mig som jag sedan skickade vidare till Eng. Kennelklubben. Det tar ca en till två veckor att få svar på sina mail från dem så jag håller tummarna att detta räckte men tänker för säkerhets skull även posta en kopia till personen som mailade mig därifrån. Herre min.... Som om man inte redan är nervös, ska det krångla mer?
Ps. Hämtade mitt eget nya pass igår!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards