BosseBus

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Cruft´s 2013 - en sammanfattning i bilder

Av Johanna - 13 mars 2013 20:20

Det har varit en resa som gett både positiva erfarenheter samt några mycket negativa. Till det positiva tillhör mängden av intryck och lärdomar. Få stå i ringen med MIN hund på världens största hundutställning. Lära känna fantastiska människor som jag aldrig hade träffat annars. Se och uppleva England. Till det negativa tillhör den fruktansvärda bussresan och dess arrangörer som var helt likgiltiga inför vår oro och kritik, de saknade självinsikt och ödmjukhet och jag kan bara tycka synd om de personer som kommer att resa med dem i fortsättningen. MEN kanske även de lärt sig något.

Här kommer ett gäng med foton från dessa dagar, jag tror att bilder beskriver mer än ord:


(Glöm inte att trycka på bilderna för större format!)

Packning av bussarna 05:00 på tisdag morgon 5 mars:

   

På båten mellan Sverige och Danmark:

     Vid en rastplats:

             Härligt gäng i vår buss:

      På båten till Tyskland:

         Lite mer problem med bussen vi åkte med (tur att Malin kan det där med bilar):

       

Lunchen såg ut så här:

   

Hamnen i Frankrike:

           

Lite mer culinarisk lunch på båten till England:

       

Hundarna fick sitta kvar i bilen, arrangören missade att de behövde luft men anarkister som några av oss är löste vi situationen själva med hjälp av fartygspersonalen:

         

 

Bibbi och Bosse framme på Cruft´s 7 mars:

               

Så här ser bänkarna ut:

       

Här får hundarna kissa:

 

Lite hundar i ringarna:

         

En snygging som hjälpte mig att passa min väska när jag var i ringen: 

 

Shower:

     

Söta Bibbi och söta? Malin och jag   : 

      Staffemontern: 

       

Man kunde köpa te... konstigt: 

 Polisen på plats:   

Gick även förbi Grand Danois rasmonter, syrran har ju en:

         

Hälsning från Melkers syskon, nöff nöff (internskämt till lillasyster):

       Dags att åka hem efter en lång dag:   


Dag 3 fick vi hundvakt så då passade vi på att besöka London eftersom varken jag eller Malin varit där tidigare (notera ekorren i S:t James´s Park och djuravdelningen på Harrods!):


                           

Malin skulle lära sig att dricka kaffe: 

   

Harrods djuravdelning: 

                 Kolla in bakelserna (till hundar):             

Ett trim mitt i butiken: 

 

Bosses nya matskålar och fina halsband/koppel: 

   


Tack alla som hejade och tänkte på oss, tack alla ni som var med på resan som lyckades vända många tråkiga stunder till skratt och tack Malin för att jag fick förmånen att ha Bosse i mitt liv!       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards