BosseBus

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Johanna - 18 april 2013 11:07

bara dåliga kläder. Så var det ja. MEN var i hellskotta hittar man kläder till hundföraren!? Ja, lite överallt... tyvärr. Jag vill ju ha dem samlade på ETT och SAMMA ställe! Nu har jag finkammat nätet i alla fall. Jag vill ha en väst men genomgående ficka bak i ryggen och de stora fickorna fram ska vara öppna ovanifrån utan krånglig knäppning så att man snabbt och lätt kan hämta godis eller leksak från dem. Västen ska även helst ha krage. Den får inte vara bylsig utan sitta åt ordentligt. Hurrtas är jättefina och populära men fickorna gillar jag inte och så är de DYRA! Har hittat en på Hööks som jag ska prova på lunchen. Typ 350 kr, svart, med krage och alla fickor. Bra. Duger.


 

Jag vill också ha byxor som tål lite skit och krälande på knäna. Lundhags ska vara bra och de är ju snygga också! Men kostar förstås. Här vågar jag inte riktigt mig på något som jag inte kan prova i butik. Byxor är alltid svårt. Dessa är riktigt snygga.


 


På detta vill jag ha ett par goretexskor, gärna gympaskor i stil med Salomon. Till hösten kan man köra på kängor igen och mina gamla Timberland fixar nog en säsong till. Gummistövlar har jag, ett par riktigt bra jaktstövlar inköpta på rea på XXL förra sommaren.

 

Förutom min utrustning då så vill jag fortfarande köpa en weightpull-sele till Bosse för att träna fys. Tänkte att han kan dra lite kedja eller mindre däck efter sig på promenader, detta kallas drag weight och alla hundar kan göra detta så klart. Jag vill också ha en dragsele för linlöpning, ska testa barmarksdrag i maj tänkte jag. Om han gillar det så kan man tävla sen i Caincross/linlöpning - det skulle vara riktigt roligt! Enda oron där är att han ska slänga sig efter alla andra på banan för att hälsa!   


Kolla lilla jackrusseln som bygger muskler...

Dragselar för t.ex barmarksdrag:      

Ja, du behöver ett hundförarbälte också för linlöpning ja...

 


Det kostar pengar att ha hund var det någon som sa... hunden, mat, försäkringar... mmm... det kostar pengar att ha ett intresse! Är det så hockey, knyppling eller hundliv så kostar det pengar. Du vill gå den där kursen. Ha den senaste utrustningen. Dessutom vill du se snygg ut medan du utövar din hobby.. nja, knyppling vet jag inte hur snygg man behöver vara... men ni fattar! Om man gillar att ha hund, då kostar det pengar!


Puss & Kram!


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards