BosseBus

Alla inlägg under april 2013

Av Johanna - 2 april 2013 20:34

Passade på att ta en sväng till bruksplan ikväll med Bosse. Tänkte att om jag drar dit med han några kvällar innan nästa träningstillfälle så har han möjlighet att bekanta sig, lukta och framförallt leka där innan. Detta hoppas jag kan påskynda att han blir mer avslappnad och förknippar planen med något roligt. Det var tomt på ekipage så jag släppte honom lös. Vi lekte med kamptrasan, körde lite inkallning och bara va. De har en del agilityhinder på plats. När vi går nära balanshindret så hinner jag bara peka på det och Bosse far upp som ett skott! Den är ju typ 1,5 meter hög så jag blir ju lite orolig, men Bosse tar det med ro. Han knallar över och sprintar sista metern nedför, haha! Jag har då aldrig sagt att jag har en feg hund! En gång hoppade han ut från ett fönster, tur att det var på första våningen. Han är modig... och kanske lite puckad? Nu ska jag träna "ryggsäcken" en stund. Hej hej!

Av Johanna - 2 april 2013 15:45

Jag hade ju ingen som kunde fotografera mig i ringen på Cruft´s och var mycket besviken på detta, det hade varit roligt att ha något foto i alla fall. Så jag har letat som en galning på nätet och idag hittade jag tre foton på ett forum för bullhundar! Kvaliten är usel och Bosse ser ut som att han bara vill hem... men det är ju bildbevis på att jag ens var där! SUPERGLAD!   Så här kommer de jag hittat hittills:


     

Av Johanna - 1 april 2013 14:28

Ännu en dag med fantastiskt väder! Vad passar inte bättre än en promenad i solen? Bosse berättar om dagens promenad till Färsna:

Jag tittade länge ut genom fönstret i morse... tyckte att de andra djuren (fåglarna) verkade ha så mycket roligare än jag själv. Efter mycket övertalande så gick matte till slut med på att ta med mig ut. Jag brukar övertala matte genom att förfölja henne inomhus och titta på henne länge i ögonen. Jag tror att hon kan läsa tankar. Hon plockade till och med en kampleksak och godis, det betyder oftast att vi ska vara borta länge! Väl ute förstod jag snabbt att vi inte alls skulle promenera vår vanliga väg då matte med raska ben gick mot skogen som ligger ännu längre bort från fängelsemurarna. Jippiieee! Plötsligt släpper hon mig lös! Jag ser bara ett oändligt långt, stort fält av snö och rusar runt runt runt för att sträcka mina leder och muskler så mycket det bara går! Så roligt OCH skönt! Matte ropar på mig och jag kommer snabbt tillbaka, hon har säkert något gott att ge mig. Nä, blev inget att äta men hon vill LEKA! Tjohoooo! Sol, utan koppel OCH lek - hur bra får den här dagen bli!!! Vi drar åt varsitt håll i leksaken. Jag har lärt mig att jag måste släppa när matte säger "loss" så det är jag duktig på... annars får jag inte leka mer. Nu har matte hittat på en ny regel, jag måste titta matte i ögonen (ibland JÄTTELÄNGE) innan hon säger "ja!"... först då får jag dra i leksaken igen. Det är så roligt så jag brukar låta matte bestämma reglerna... oftast i alla fall.

När vi promenerat och lekt en stund så tar matte fram sin makapär som hon ofta vill hålla framför mig. Den är jättetråkig för jag måste sitta stilla jättelänge medan hon sätter makapären framför sig och säger "stanna" eller "stilla". Sen är hon nöjd efter en stund. Men det är såååå tråkigt. Matte säger att hon vill ta fina bilder... men jag tycker allt är fint redan.

Efter en stund tar matte på mig kopplet igen. Jag har blivit mycket bättre i kopplet säger matte. Förut fick jag hela tiden visa matte vilken väg vi skulle ta men nu låter jag henne bestämma. Det verkar som att hon kan vägen nu. Vi kommer fram till ett ställe med MASSOR av lukter! Det luktar så GOTT! Jag får hälsa på alla djuren som finns där. Korna är nyfikna på mig med och kommer fram för att säga hej, de verkar snälla. Fåren är läskiga, de har något konstigt på huvudet. De kanske har gjort sig illa på något? Hönsen är lite tråkiga och lukar inte så gott. Inne hos grisarna luktar det starkt och de är ganska tråkiga, säger inte ens hej. Jag går jättefint i kopplet igen säger matte. Jag förstår nu att det betyder: "Nu hittar jag, hit ska vi". Det är så skönt att inte behöva visa henne vägen hela tiden, jag tror att hon fått bättre lokalsinne nu.

När vi går hemåt igen är jag jättetrött. Matte tycker att det är skönt i solen, hon stannar ofta och bara blundar mot solen. Jag har också provat det, det värmer på nosen och känns skönt. Väl hemma igen torkar matte av mina ben och min mage, hon säger att jag är en gris. Nä, grisar luktar jätteäckligt, jag luktar gott. Jag är en hund. Jag låter henne hållas. Hon tar en kopp kaffe och sätter sig på altanen i solen igen. Vad skönt, då kan jag lägga mig och sova på dörrmattan. Jag är så trött! Drömmer om matte som var glad hela promenaden, om fåren och kossorna. Det var roligt att leka. Jag tror det blir sommar snart.


(Glöm inte att klicka på bilderna för att se dem i större format)

                                     

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards