BosseBus

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Johanna - 1 maj 2013 19:14

Idag är ingen bra dag, jäklar vad jag haft kort stubin. Bosse litar inte alls på mig efter denna eftermiddag av fyande och ett antal raseriutbrott... Får nog ta och bara leka ikväll och imorgon... Bygga upp lite förtroende. Han har två gånger idag på våra promenader hittat saker att äta på, såg ut som brödbitar, men jag kan inte vara säker. Jag skrek NEJ! (Han var lös och en bit ifrån)... Han släppte inte sitt byte utan svalde så fort han bara hann. Och vad gör jag, skriker och gormar, trots att jag vet att det är för sent. Jäklar vad jag velat ge bort honom idag! Men, det är ju jag som är problemet... PMS?
Nya tag, räkna till tio.... eller mer.

Av Johanna - 1 maj 2013 13:53

Vår läxa till imorgon torsdag är "hopp över hinder" samt "framförgående". Det senare momentet har jag inga större förhoppningar om... Bosse fattar inte vad han ska göra i kombination med att jag har slut på ideer om hur jag ska få till momentet!   Så jag skiter i det... för nu. Ska prova lite ikväll igen, kanske genom att klicka ut godis framför honom så fort han tittar framåt och jag står bakom honom?

Hopp över hinder går därmot bra! I lydnadsklass I ska hunden sitta kvar när föraren går över till andra sidan hindret och kommenderar hopp. Hunden ska hoppa över hindret (utan att nudda det) och komma in till föraren som vid en inkallning. Så här tränar vi detta:



 
 

I lydnadsklass II ska hunden klarar av detta moment fast utgå från förarens vänstra sida och själv stanna på andra sidan hindret med ett sitt och sen hoppa tillbaka... typ. Så jag har även börjat träna in att han kan hoppa "ifrån" mig liksom. Då tar jag hjälp av barnen som får kasta belöningen:



 
 

Bosse tycker det är roligt att hoppa men det tog en stund innan han fattade att han faktiskt skulle över och inte under hindret....

Jag har delat upp detta moment till bara själva hoppet. Sen ska han ju göra loven in till min vänstra sida också men det sätter jag ihop senare.

Ps. Bosse lägganden under gång blir bara bättre och bättre... börjar bli lite fart i läggandet nu! Kuuuul!!!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards