BosseBus

Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Johanna - 18 maj 2013 20:18

Idag utförde vi Bosses MH (Mentalbeskrivning Hund) på Roslagens Brukshundsklubb... och det gick såååååå himla bra! Jag hade inte väntat mig några större överaskningar men Bosse glänste verkligen! Charmade alla med sitt glada lynne och fixade allt galant utan några som helst konstigheter.

Eftersom jag var lite sur efter Bosses BPH förra året då han fick 3:a på skott (vilket inte är dåligt alls) som jag tyckte var en klockren 4:a (som är som 1:a på MH) så blev det revansch idag med en 1:a på skott! Så klart - det visste jag ju redan. En stabilare hund får man leta efter... tycker i alla fall jag som är helt opartisk!   

På överaskningsmomentet med den uppflygande overallen skällde han till en gång men sen gick vi fram och han var nyfiken. Haren fångade hans jaktbeteende som jag inte visste om han ens hade... han kom glatt viftande på svansen tillbaka med "sitt byte"! Spökena var han cool inför, la sig ner och bara iaktog... tills de kom lite för nära... då blev det dags att tala om att de gick över gränsen. Men vad glad han blev när han såg att det gömde sig människor där under... då delades det ut en massa känguru-pussar som jag kallar dem. Det spelar liksom ingen roll om du är 1,50 lång eller 1.90 Bosse lyckas ändå visa sin kärlek med pussar på mun!

Passivitetstestet när vi bara skulle stå stilla 3 minuter var väl sådär men bättre än väntat... trots att Bosse tyckte att "här kan man lägga en kabel när man ändå bara står stilla och har tråkigt" (han var lite hård i magen hela morgonen, så det var väl bara bra?)   

Snällaste Kicki från lydnadskursen körde också MH idag med sin Trixa så hon ställde upp och filmade alltihopa... ska försöka lägga upp filmerna här när jag har tålamod... det tar tid!

Efteråt när både Bosse och Trixa hade kört sina MH,n så lät vi hundarna leka av sig då Kicki har haft svårt att hitta lek-kompisar till Trixa som tål hennes buffliga sätt och tacklingar... jag sa att jag har hunden för jobbet! De passade ihop så bra! Lite foton från leken har jag:


                                                 

Nu är Bosse trött och sover sött som en liten gris....

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards