BosseBus

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Johanna - 21 maj 2013 10:09

Tränade "stååååå" igår kväll, vilket gick jättebra... det är som att cykla tycker Bosse... i alla fall om man är hungrig!    Backade även i platsliggning så jag körde på det hemma i lugn och ro med mig och dottern som störning (vi hoppade och skuttade runt honom, över honom osv)... inga problem alls. Jag vill ju gärna ha en aktiv platsliggning, så att han ligger med alla ben under sig med högt huvud stirrandes på mig och inget annat. Tror att jag då behöver belöna med lek faktiskt. Funderar på att lägga in bollar, ja, allt jag kan komma på som han VERKLIGEN vill ha och kan tänka sig att JOBBA för... då blir ju platsliggningen ett aktivt moment. Han gillar ju dessutom att få vara aktiv i träningen.... allt som innebär passivitet är ju såååå tråkigt! Inte sagt att han inte kan slappna av, för det kan han... men kanske inte när vi tränar... hmmm...

Jag skulle vilja att han ligger så här... fast utan grässtrån i näsan och med blicken på MIG istället för en annan hund:


 

Så denna vecka är det platsliggning och stå på schemat. Ikväll tänkte jag testa aktiv platsliggning genom att koppla honom och prova att dra honom mot mig. Han ska då hålla emot och ligga kvar - vilket ger belöning. Återkommer med resultat.


Ps. Ser ut att bli regn på lördag i Österbybruk.   Som tur är har Malin ett utställningstält, så då blir man bara blöt när man väl är i ringen... ska nog träna lite ringträning i regnet också denna vecka... staffar är ju inte såååå himla förtjusta i regn... att få Bosse att se glad och allert ut i pissregn... haha! Tillåt mig skratta!


Ps.2 Glömde säga... igår kväll drog jag och Bosse ut på en löptur i skogen! 45 minuter senare var både jag och han trötta (Bosse mest trött faktiskt... fick släpa honom sista kilometern...)! Dags att bygga upp bådas kondis!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards