BosseBus

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Johanna - 9 juni 2013 20:58

Ikväll träffades vi några få ur lydnadsgruppen på bruksplanen. Bosse fick mestadels ha koppel på sig som säkerhetslina vid alla moment förutom hopp över hinder och inkallning. Platsläggandet var vi med på men jag satt bredvid och matade med godis. Tror att det skulle vara lättare om platsläggandet kom senare när man redan kört några moment... Eller så bör jag helt enkelt förbereda Bosse mycket tidigare, ha en mycket längre uppvärmning liksom.
Ikväll hade jag med mig kattmat som jag har tänkt att ha som stor-belöning efter många utförda moment på rad! 3kr på Lidl - perfekt! Öppnade en liten flik så att Bosse fick lukta, körde igenom alla moment i LK1 lite kort och hastigt och sen rusade vi tillsammans tillbaka till väskan där han fick sin belöning - kattmaten! Åh, vad han var nöjd! Detta kommer fungera sjukt bra!

Är riktigt nöjd med träningen ikväll trots att vi fick backa med koppel,och så... så här ser Bosse ut när han ligger "plats" (trots att det bara handlar om sekunder än så länge):

Av Johanna - 9 juni 2013 16:54

Nya kampisar tillverkade av gamla jeans till kvällens träning med lydnadsgruppen!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards