BosseBus

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Johanna - 11 juni 2013 16:18


Nu finns Bosses MH på avelsdata - så spännande att jämföra mot medelvärdet för hela rasen! Det jag kan konstatera är att förutom att han följer rasstandarden mentalt ganska så precis så aviker han något litet på vissa delar som högre nyfikenhet/orädsla än standarden (det gröna strecket är Bosse och den röda pilen visar på rasstandarden):


    

Sen har han aningen lägre aggressivitet... på den redan låga standardnivån:


  Jaktintresset var högre än standard... vilket jag inte märkt av i vardagen... han jagar varken katter eller andra djur... bollar gillar han däremot!   


  Hans höga grad av nyfikenhet är ju bland annat det som ställer till det för oss ibland... han är ju så sjukt nyfiken på allt och alla... alla ska hälsas på!!! Men jag märker att han mognat något... han har faktiskt börjat kunna stå still kortare stunder när jag stannar och pratar med andra hundägare!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards