BosseBus

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Johanna - 17 juni 2013 09:14

Oj! Vad vi har tagit det lugnt denna helg med allt vad träning heter. Helgen (tors-sön) har bestått av altanbygge, kryssning med tjejerna och middagar istället. Igår kväll fick vi oss i alla fall en ordentlig löprunda. Jag, Bosse och Tessan tog oss ut efter middagen och sprang i skogen. Det var svalt och skönt i skuggan. Bosse hade massor av energi och klarade av löprundan bättre än någonsin - kul! Missade tyvärr träffen med lydnadsgruppen men får ta igen det senare.

Tessan med familj hade med sig höns- och vaktelägg till oss som deras egna fåglar värpt - det kan man kalla närproducerat!


 


MEN nu är det fokus på lydnadsträningen! Provade lite igår mitt på dagen men Bosse var inte på humör... han hade bomull i öronen och hade dessutom helt glömt bort vad ligg och hit betyder. Sitt var ett kommando han förstod... men inte mycket mer än så. Det var bara att ge upp.

Ikväll tar jag en träningsstund med Bosse direkt efter min egen träning. För även här har det missats mycket senaste tiden (typ 6 månader!). Detta har resulterat i både viktuppgång, tappad styrka och trötthet. Skärpning!

Jag känner mig fortfarande ganska uppgiven gällande platsläggandet. Han fattar vad plats betyder - HEMMA! Men väl utomhus är det för svårt. Hemma kan han ligga med hakan ner läääänge! Så då fattar han ju. Men utomhus är 5 sekunder för lång tid... jävla hund! Han kanske växer in i det så småningom?


   


En annan sak som en av mina vänner på Facebook postat som jag hela tiden trott: barn som växer upp med husdjur löper mycket mindre risk att utveckla allergier i vuxen ålder! Smuts är bra! Jag visste det! Mer husdjur åt barnen!

http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/smuts-och-hundar-bra-mot-allergi/


Här en bild på pågående altanbygge. Öppningarna i panelen är dubbeldörrar som kommer på plats vecka 35 när de levereras. Sen ska det vara tak över halva altanen också.


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards