BosseBus

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Johanna - 18 juni 2013 10:20

I köket är där all träning BÖRJAR. Så det är naturligt att också köra platsläggningen där (tja, det blir ju i vardagsrum och hall också). Igår kväll när jag kom hem efter ett crossfitpass tog jag fram korv och köttbullar... det var dags att träna lite. Bosse var sååå taggad! Roligt att se honom sådan då han var och varannan dag bara fnyser åt mig och mina köttbullar och tycker att tiklukt är mycket roligare... faktiskt det viktigaste i världen!

MEN igår var han såååå taggad så jag körde igenom alla moment från början till slut. Sonens skateboard fick agera hopphinder, apport körde vi ute på altanen, linförighet ute på gatan och läggande/ställande runt om i huset mellan hall, kök och vardagsrum (man kan gå runt). Han var sååå grym! Körde lite precisionsövningar med klicker. Då tränade vi på ingångar... vill att han ska sluta hoppa in till mig. Vi tränade lite bakdelskontroll samt extra på vänstersvängar. Även platsläggningen gick kanon. Han kan plats direkt från sittandet nu... jag behöver alltså inte säga ligg-plats, utan det räcker med "plats" direkt från sittandet och han lägger ner hakan i backen - framsteeeeg!    Så klarar han av att ligga minst 2 minuter utan något godis eller några ord från mig.... detta hemma alltså! Men mycket bra framsteg. Nu har jag bokat upp en privatlektion hos Mari på Hundskolan för just platsläggandet. Det blir torsdagen innan lydnadshelgen. Som för övrigt är helgen innan tävlingsdebuten!!!   Alltså, jag är så rädd! Blir bajsnödig så fort jag tänker på tävlingen! Haha! Det kommer gå bra, höll i och försig på att bajsa i byxan när tävlings pm dök upp på mejlen i veckan... men äsch, det går braaaaa!

Ikväll får Bosse vara hos svägerskan då vi ska ut och fira sonens 11-års dag... det blir lasergame för hela slanten - pust!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards