BosseBus

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Ringträning i Societetsparken

Av Johanna - 24 juni 2013 21:31

Ikväll höll Jennie Holmberg ringträning i Societetsparken i Norrtälje - på försök helt gratis för att kolla intresse och så. Jag meddelade att jag skulle komma lite sent då jag var tvungen att hämta Bosse från landet direkt efter jobbet men jag blev ju baaara 30 minuter sen och kom lagom till fikat! Perfekt! Vi var väl en sex stycken staffar om jag räknat rätt, plus sen Jennies två busar också då... åtta staffar? Kul att det är så pass många staffar i trakterna!

Mest ville jag vara där för att träna Bosse i att INTE engagera sig i andra hundar vilket jag misstänker är grundproblemet i bland annat platsläggningen... han tror att alla hundar ska hälsas på, lekas med, sättas på eller sättas på plats... dumstrut! Så nu är planen att utsätta honom för områden med mycket hundar för att träna på detta... utanför veterinärkliniker, djuraffärer, bruksplanen... alla ställen jag kan komma på där det passerar mycket hundar. Så ska vi bara vara där och jag ska berömma all kontakt med mig och tala om att det inte är någon idé att bry sig om andra hundar... önska mig lycka till!

Ikväll i alla fall för att återgå till det så höll ju Jennie i ringträningen och jag blev överraskad över hur mycket jag fick lära mig om vad domaren tittar på men också varför domaren gör si och så... tack! Mer pedagogisk och duktig ringtränare har jag inte varit med om! Hon var också petig och talade om vad jag ska tänka på i framtiden. Bland annat påminde hon mig om att jag faktiskt måste börja hålla reda på var domaren står! Sen gick hon också igenom hur domaren kollar att öronen är rätt storlek, svansen rätt längd och varför man trycker här och var på hunden... massor av nyttig info som jag inte vetat ett skvatt om! Sen fick jag äran att leka lite domare med Jennies egen lilla tik på 4 månader... sötis! Hur duktig som helst!

Nils var där med farbror James också... Nils påminner mycket om Bosse i kropp och hans sätt... bomull i öronen och spring i benen! Så grymt söt med sina ljusa ögon!

Det slutade med att några av oss bara satt på gräsmattan och pratade efteråt i en timme - trevligt! Bosse fick under tiden bara ha kontakt med mig... det var svårt... speciellt Jennies valp var svår att låta bli... men med tillräckligt många nej, morr och köttbullar så gick det bättre och bättre.


Tack för en kanon kväll!!


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards