BosseBus

Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Träna stadga och så lite löpning

Av Johanna - 27 juni 2013 11:39

Min egen träning har kommit igång ordentligt senaste veckan. Det känns framförallt i magen och axlarna efter senaste fyspasset... magen har jag sån träningsvärk i att jag inte kan gå upprätt! Idag blir det i alla fall löpning på lunchen tillsammans med Bosse som är med på jobbet samt några av kollegorna som jag lyckats övertala. Kollegorna är fortfarande lite skeptiska men hakar på en efter en. Bosse är duktig på jobbet, han ligger faktiskt och sover på mitt rum nu även om jaghar öppen dörr. Han går inte ut ur rummet ens för att hälsa på bud eller andra besökare. Duktig kille!

Jag var lite rädd att det skulle vara lika jävulskt varm idag som igår (30 grader) att vi inte skulle kunna springa på lunchen - men se, det är ju mulet och typ 20 grader- Det ska nog gå bra, tar med mig en vattenflaska som jag kan skvätta ner Bosse med om han börjar flåsa.

Igår kväll var Bosse fortsatt trött (han sov hela dagen på mitt kontorsrum på jobbet). Men han fick energi när jag tog fram korv. Tänkte passa på att träna jättekorta sekvenser av starter i linförighet samt läggande och ställande... även här på att hela tiden få med mig honom. Det gick bra men det är svårt att se om han hänger på när jag inte får titta ner på honom (dk). Sen körde jag massor av stadga-övningar vid platsläggning samt sättande. Jag retades med att gå runt honom, över honom, stå nära nära, gömma mig osv. Jag retades även med kamptrasan och korv. Det gick bättre och bättre tills han hajade poängen totalt. Det var visst bara hakan i backen eller rumpan i golvet som gällde oavsett vad! En oväntad störning var min kära svägerska som kom in genom ytterdörren mitt under platsläggningen - han lyfte hakan, jag harklade mig och påminde, han drog ner hakan i backen och höll den så trots att hon kom in i köket och satte sig snett framför honom!   Han klarade det med mycket beröm! Klara av att inte hälsa på dem han älskar - det är svårt! Söta Bosse!


Hittade en härlig bild från Finland förra sommaren, min sambos kusins staffe med min dotter har en mysstund:


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards