BosseBus

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Johanna - 10 juli 2013 18:42

Själv har jag löptränat en del och sprungit några lopp. Som längsta lopp har jag sprungit Lidingöloppet på 3 mil - det var nog också det roligaste lopp jag sprungit.

Jag skulle gärna vilja springa med Bosse. Funderar på barmarksdrag, Caincross, löpning med hund. Efter det kan man ju avancera till att han drar en på kickbike och kanske t o m cykel.

Hur som så är det himla trevligt att ha med honom när jag drar ut och springer. Oftast har vi kört en runda på 5 eller 6 km och som oftast i skog på preparerade löpspår.

Idag blev det för första gången en hel mil i skogen! Stannade bara ett par gånger så han fick svalka av tassar och dricka lite. Det var perfekt väder för löpning. Molnigt och högst 17 grader typ. Hade dessutom regnat hela natten ocgh morgonen. Han var i alla fall jätteduktig! Och det var även löpkompisarna Tessan och Claudine som hakade på efter bästa förmåga!   Nu är Bosse trött efter en förmiddag med spår och eftermiddag med löpträning! Ser fram emot att prova på Roslagsleden med honom som är lite svårare terräng att springa i... då får vi ta det i lite lugnare tempo bara.


 


Nu är det dags att ta en dusch och kanske fördjupa mig i nya Hundsport som damp ner i brevlådan igår - gillart!


 

Av Johanna - 10 juli 2013 15:31

Idag hade jag planerat att lägga ett spår till Bosse igen... nu i regn (vilket är bra förstår jag) och låta det ligga 30 - 40 minuter. Malin hörde av sig så vi bestämde att träffas på Campus till lunch... jag jobbade hemma idag så det passade bra. På med regnstövlar, regnjacka och keps. Älskar sommarregn! Glömde dock regnbyxorna... kände när jag la spåret att det hade varit bra... blev rätt blöt om jeansen när jag drog benen mot växtligheten.

Bosse och Stella fick busa en stund, de leker väldigt bra - lika buffliga båda två. Jag körde lite korta lydnadsmoment också som tidsfördriv innan Malin kom - körde fritt följ.

Malin passade på att lägga ett kort spår till oss också för att få lite annan lukt att följa... jag trodde att han följde mitt spår för att det var jag... näää, så funkar det ju inte förklarade Malin.   

När vi gick ut i spåret hade det legat ca 40 minuter och han drog iväg som ett spjut. Tyvärr skiter han praktiskt taget i apporterna jag placerat ut (leksaker) utan är mer intresserad av att fortsätta spåret. Men det är okej, vi får träna upp hur han ska hantera apporterna försig. Jag la nu ut ett lite längre spår, 75 meter, i regn men han hade inga problem alls! Så duktig! Det tog typ någon minut så var han framme. Han följe spåret i kärnan och passerade alla leksaker/apporter som jag plockade med mig på vägen. Jäklar!

Sen körde Malin sitt spår med Stella som var en utmaning. Långt, snårigt, många olika underlag och höjder. Stella var trött efteråt!

När Bosse efter sin vila fick köra det spår Malin lagt ut så fixade han det lätt... han var på ett ställe lite tveksam och jag fick hjälpa till lite. Det var där det var torrt underlag samt på en liten höjd... då tappade han spåret lite. Ska komma ihåg det till nästa gång. Men sen var det igen bara rakt på med nosen i backen! Så himla imponerad! Vi sa båda efteråt att spåret var för kort... han behöver längre spår.


                   



Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards