BosseBus

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Johanna - 12 juli 2013 12:53

Alltså jag har gått och blivit totalt hundbiten! Eller om jag omformulerar mig... jag har gått från en sjukt hundintresserad, hundlös tjej till en totalt hundbiten crazy dog lady sen Bosse kom in i våra liv! Jag visste att jag var intresserad av djur, framförallt hundar sen jag lärde mig förstå vad en hund var. Jag har banne mig läst på om nästan alla raser (många!), läst om deras etologi, fysiologi, uppfostran och psykologi... bara för att det är kul. Jag har alltid drömt om att jobba med hundar, men hur skulle det gå till när man inte ens har en egen hund?

Nu är Bosse här och en hel värld av möjligheter har öppnat sig för mig! Jag KAN ju faktiskt nu praktisera allt jag lär mig! Jag KAN om jag vill gå hur mycket kurser som helst. Jag KAN jobba med hund i framtiden om jag vill! Jag brukar säga till andra... att de rikaste människorna är de som gör sin passion till sitt jobb. Jag är inte där ännu själv.

MEN, jag tror att jag är på väg. Jag har så mycket drömmar och planer om vad jag vill göra. Jag har ju jobbat inom detaljhandeln större delen av mitt yrkesverksamma liv så detta tror jag att jag kan ha användning för i kombination med hund och träning.

Idag är i alla fall Bosse med på jobbet. På lunchen tog vi en 30 minuters promenad med klövjeväskan på. Hade tänkt gå längre stund men märkte att Bosse hade lite tungt med värmen så det fick räcka med det. Förutom att klövjeväskan är bra fysträning så förbereder den honom för en till sak - jag vill fjällvandra!

Min syster fjällvandrade med sin Grand Danois förra året - de besteg Kebnekaise! Fatta en Grand Danois som bestiger Kebnekaise - Sverige (än så länge) högsta berg! Högst upp på toppen kom de! Så nu är ju så klart jag jättesugen på samma äventyr!


    

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards