BosseBus

Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Johanna - 29 juli 2013 18:56

Ikväll var det löpning på schemat med Tessan.... och Bosse förstås. 6 km senare i kvavt väder med en luftfuktighet från helvetet pustar vi ut hemma. Bosse med färskfoder och vatten, jag en kall öl!

Av Johanna - 29 juli 2013 18:50

Just nu behandlas misstänkt fukteksem (hotspots) hemma. Jätteful hund som är rakad av veterinären på ena kinden och klippt i pälsen av mig på andra kinden för att få in luft i såren. Hittade en bakteriedödande och uttorkande salva på MT's Djurartiklar idag, få se hur den fungerar. Den rakade sidan ser redan bättre ut än för någon dag sen. Vad utställningsdomare säger om detta har jag ingen aning om men vad ska man göra?

Före:

Efter:

Andra sidan under behandling (snygg klippning va?):

Av Johanna - 29 juli 2013 12:23

Eftersom det varit och fortfarande är semester så har jag inte alls haft "tid" att berätta om allt vi gör... vi gör alltså ingenting (då det är semester). Man kan ju tro att nu när man är ledig så tar man sig tid att träna lydnad, lägga spår och göra allt det där man aldrig annars hinner med. Men av någon anledning hinner jag alltid med mer när jag har fullt upp!

Så hittills under semestern har jag prioriterat att umgås med familj och vänner. Bosse har självklart varit med hela tiden och vad jag kan se så har detta tröttat ut honom mer än vilket lydnadspass som helst!

Efter vår lilla roadtripp till Örebro har vi varit hemma men med besök av vänner från när och fjärran. Upptäckte också att Bosses små sår från fästingar etc. fått ordentligt fäste för bakterier efter alla bad i fontäner och den fuktiga sommarvärmen. Blev att raka av lite päls och hålla tort och rent... snygging! Kul inför kommande utställningar... men bättre frisk än snygg! Han fick sig också ett välbehövt bad efter Örebro... gillades inte! Det tråkigaste med rakningen var att jag faktiskt bokade tid hos den enda veterinären som hade sommaröppet i Norrtälje just denna dag (Norrtälje Djurklinik) för att kolla upp att det inte var nåt värre. Norrtälje Djurklinik har jag sagt tidigare att jag aldrig mer ska besöka då de inte bryr sig om dig men vet hur man tar betalt... även denna gång besannades detta. Även förra året var jag där då ordinarie vet. hade semesterstängt! De tittade på Bosse i någon minut (eller tittade - jag visade och veterinären kikade lite över min axel med ointresserad blick), sa till mig att köpa en tratt och badda med klorhexidin samt återkomma om det inte blev bättre. Jo - hon rakade en fläck då (tog 20 sekunder) på ena kinden... inte den andra där han också har sår - så nu måste jag hitta en trimmer och göra det själv. I kassan tänkte jag att det här lär väl kosta lite... men inte visste jag att de rånade folk! ALDRIG MER! Nästa gång åker jag hellre till Uppsala, Upplands Väsby eller Stockholm! Tips på ärliga, duktiga veterinärer???


         


Lillasyster besökte Tallin för någon helg sedan och hittade en djuraffär som hette Bosse!   


 


Bosse har i sommarvärmen samt delvis av våra löprundor, klövjeväska, cykelturer och nu också viktmanschetter gått ner till 19 kg - passar honom bra. Mindre får han inte väga! Foton från promenad till Färsna 4H gården.


         


Bosses massör var med i Norrtälje Tidning också i sommar - roligt! Hon är så bra!


  


Och så köpte jag naturligt godis till Bosse - kräkvarning!!! (Luktar pyton men Bosse gillar det... och det är ju fritt från tillsatser och annat skit)


 


Igår kväll träffades vi i alla falll ett par stycken från lydnadsgruppen för att träna en stund. Bosse hade uppenbarligen vilat sig i form - alla moment satt bra och han var så träningssugen! Till och med platsläggningen funkade bra - men jag hade honom kopplad för säkerhets skull.


Hälsade även på valparna i helgen som nu hunnit bli 3 veckor gamla - är så kär i lilla prinsessan! (Den ljusa med massor av vitt från haka till bröst).


       


Sen har vi bara slappat..... och det ska vi fortsätta med en vecka till....


 


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards