BosseBus

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Askersund och lite till

Av Johanna - 12 augusti 2013 15:32

Då har man varit och ställt ut i Askersund för första gången! Jag har ju ingen hund av championkvalitet men det är ju så roligt att ställa så jag åker gärna ändå. Cindy Pettersson dömde Bosse i Finland förra året och då fick han ett Excellent med en 2:a placering... pga hög svansföring blev det inget ck. Så jag tänkte att det borde väl bli det samma denna gång eller kanske bättre om Bosses är snäll och sänker svansen.   3 timmars bilfärd startades kl 05:30 på morgonen och när jag nästan är framme börjar regnet ösa ner... jag har varken paraply eller gummistövlar med. Då tänker jag för mig själv... "vad är det som lockar en person att sitta i bil 6 timmar fram och tillbaka för att visa en hund i 5 minuter?" Ja´ja... nästan framme så det är väl bara att akutleta efter ett paraply till försäljning bland försäljarna runt om ringarna. När jag väl kommer fram så är det ett uppehåll i regnet på ca 1 timme så jag hinner placera Bosse i sin bur och köpa ett paraply... sen när juniorhanarna går in så öser regnet ner som om någon står och häller hinkar med vatten över oss!!

När det väl är min tur är det ett litet uppehåll i regnet igen... tack gode...!! Bosse sköter sig jättebra! Så himla duktig! Många andra hundar, både hanar och tikar har haft nosen i gräsmattan hela tiden innan oss (tänkte att det måste luktat jättegott där)... men Bosse har fokus på mig och sin uppgift. Domaren börjar självklart kommentera hans svaga stop samt något smala underkäke... sen hans svans (den stog tydligen rakt upp när vi gick i ringen)! Den här domaren avskyr höga svansar! Vi får ett Good och jag blir faktiskt lite förvånad... även domaren säger att hon gärna gett ett very good då Bosse har en fantastisk front och andra saker men hon störde sig så mycket på svansen...

Stilla för mig själv påminde jag mig om tanken som slog mig i bilen "vad håller jag på med... varför åker jag och ställer ut min fula hund långt bort i tjottaheijti i ösregn?" När det var Bibbis tur att gå ut så öste regnet ner igen... stackarna! Bibbi stod som en ostbåge i regnet och huttrade... fick bara very good då hon inte hade tillräckligt bred front... say whaaaat!? Om det är något hon har så är det bred front! Men hon måste ha stått väldigt krokigt då... lilla skruttan!


                         


När vi väl var hemma igen efter lång färd hem då jag fick kämpa för att hålla mig vaken med kaffe och godis i bilen så däckade både jag och Bosse. Han i sin nya fusk-Biabädd som jag köpte i Askersund... han gillade den verkligen! Blir kanske att köpa en äkta när han slitit ut denna? Sov i den hela natten sen också!


   


På eftermiddan när jag vilat en stund får jag sms från Tessan... hon vill springa! Det vill INTE jag! Men får en släng av dåligt samvete och sätter snabbt på mig löparkläderna innan jag hinner ångra mig och messar tillbaka att jag kommer på en gång... Bosse fick följa med... tänkte inte genomlida detta ensam!

Tar en skön runda på 5 km... Tessans Bicca följer också med och springer. Det var faktiskt riktigt skönt! Efteråt får hundarna bada en stund i sjön... eller ja, Bicca simmar som en tok efter pinnar och Bosse står där han bottnar och ber snällt om att få dem när hon kommer upp... det fick han INTE!

Hemma hos Tessan på tomten får de leka av sig en stund innan jag drar över till kennelmamma Malin en stund och fotar lite valpar (läs: luktar och myser med min favoritvalp)! Vad de har växt! Nu 5 veckor gamla... och med sylvassa tänder jagandes mina hälsenor!


                             


Man kan inte annat än bli valpsugen när man myser med dem! Min favvo är lilla grårandiga prinsessan! Den stannar antagligen hos Malin... kan inte tänka mig att hon gör sig av med henne??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards