BosseBus

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

KM Lydnad på lördag

Av Johanna - 16 augusti 2013 08:36

På lördag är det RBK´S KLUBBMÄSTERSKAP I LYDNAD! Det ska bli roligt... och vi ska vara med! Om inte annat så för att underhålla alla andra med en hund som lyssnar med bara ett fjärdedels öra och mest lägger sin energi på att föra orkester med sin vackra sångröst!   Jag älskar min lilla dumstrut!

Vi kommer att hoppa platsliggningen förstås men de moment vi valt över det är vi med på. Jag har för mig att jag förutom de obligatoriska momenten fritt följ och inkallning har valt läggande, ställande och hopp över hinder. Det roliga är att Bosse just nu har kommit på att han själv kan bestämma när han ska stå eller lägga sig... han tycker att mitt kommando "fot" likaväl kan betyda "stanna" eller "ligg". Han tycker helt enkelt att jag oftast kör mitt program helt i fel ordning! DET ska bli spännande att följa på lördag!

Till kvällen anordnas klubbfest med grillat. Gott! Tar med barnen, äter gott och umgås med hundmänniskor... kan det bli bättre?

Igår kväll blev det bara en liten stund träning med Bosse. Tiden gick till att träna själv, basta och äta egengjorda hamburgare (paleo förstås) med Tessan och våra barn. Men ikväll ska vi träna... och imorgon... och på söndag!


 


Har anmält mig till två kurser i höst också! Hade tänkt att jag skulle prova på Rallylydnad men kände att det tar tid från den vanliga lydnaden som jag ändå vill ge en ordentlig chans och faktiskt komma ut och tävla till våren om inte annat. Så jag anmälde mig till en tävlingslydnadskurs hos Klicka Hunden som heter Tävlingslydnad klass 2 - delar & moment, samt en hel helg hos Hundreda som inriktar sig på koncentration & fokus! Dessa kurser tror jag kan hjälpa oss framåt i vår träning i höst. Jag hoppas att instruktörerna håller måttet och att vi verkligen får nytta av kursen!

På söndag är det dessutom dags att träffa Emma på Norrtälje Hundfys igen - Bosses fysioterapeut och massageterapeut! Känns skönt att gå igenom honom då och då för att hålla koll så att han inte går med skador eller sträckningar. Skulle jag dessutom träna agility (drömmer fortfarande) så skulle jag definitivt inte vara utan en koll minst en gång i månaden! Den fysiska aktivitet vi kör idag med Bosse består ju av löpning, cykel, klövja och viktmanschetter... förutom skogspromenader och så då. Så det är ju inget jätteansträngande för muskler och leder.


Vi hörs igen!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards