BosseBus

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Tävlingsdebut på KM

Av Johanna - 17 augusti 2013 21:33

 

Idag debuterade vi med att tävla i lydnad! Roslagens BK hade klubbmästerskap så det kändes som en bra start att få tävla bland människor man känner lite och som framförallt känner till Bosse!   Vi började morgonen med en lång löprunda vilket kanske inte var helt smart då det resulterade i huvudvärk och trötthet för min del resten av dagen. MEN jag tänkte inte låta det dra ner mig, jag hade BESTÄMT mig för att köra denna tävling med gott humör, vara positiv, glad och bara ha roligt oavsett hur Bosse betedde sig!

Körde lite läggande, ställande och fritt följ på tomten ett par gånger under dagen... han bättrade sig för varje gång, fick till både läggande och ställande snabbare och snabbare. Jag körde bara fot emellan helt slumpvis så att han aldrig visste vad som skulle komma för att hela tiden ha honom på tå och uppe i fart (gissar han på ett ställande så sackar han efter).

Sen åkte jag och dotter till affären för att köpa spelet UNO hon tjatat om i evigheter samt lite nya märgben till Bosse. Dottern meddelade att hon ville följa med och kolla när vi tävlade - det gladde mig massor - hon har inte tyckt att hunderigrejerna varit så intressanta.

Det var samling klockan 16 och lottning av startplatser. Jag fick startnr. 8 av totalt 16 startande hundar. Jag avstog platsliggningen då Bosse helt enkelt inte är redo för det ännu.

När startnummer 4 gick in hämtade jag Bosse, kissade honom och satt och bara mös en stund. När startnummer 7 gick in så gick jag ner på sidan av plan och började värma Bosse... körde snabba lägganden, frittfölj och ställanden med massor av godis och leksak... berömde för varje kontakt.

Sen var det vår tur... mitt hjärta bankade så hårt! Påminde mig själv en sista gång om att bara ha roligt och skratta åt alla dumheter... och gick in.

Bosse hakade på som ett ljus! Eftersom det var ett KM så var inte alla moment med. 3 moment var obligatoriska (platsliggning Lkl1 som jag avstod och därmed nollade), fritt följ Lkl2 och Inkallning Lkl1. 3 moment hade man fått välja själv och jag hade valt Läggande Lkl1, Ställande Lkl1 och Hopp Lkl1.


I fritt följ hakade han på mestadels... förvånansvärt bra med tanke på tävlingssituation och allt. Vi får 7.5 poäng med anm. "Tränger i vä.sväng (yes det gjorde han), snett sitt, ofokus (jo, en del)" - men jag var sååå nöjd!


I inkallningen får vi 8.5 poäng med anm. "avslut" (han dundrade rakt in i mitt vänsterben för att se om han kunde få omkull  mig)... tokstollen! MEN, jag skrattade!!   


I läggande får vi en 10:a!! Ja, vad säger man - han är grym!


I ställande 9.5 poäng med anm. "tar ett par steg"... äsch - Bosse är grym!!!


I hopp.... som han ääälskar fick vi 9 poäng med anm. "avslut"(ja, Bosse gillar närkontakt a´la hockeytacklingar)... men faaaan, vad han är bra!


Jag är så nöjd då vi faktiskt klarade av dagens mål - att ha roligt och få med oss en bra känsla ut från plan! Ensa lilla missen var att jag var så inne i vår bubbla på vägen ut och inte riktigt hunnit koppla upp honom att jag inte såg nästa ekipage som skulle in förens Bosse sprang fram... till en sur tik! Tur att det var en sur tik och inte en ung hane! Så dagens lärdon: koppla hunden så fort sista momentet är över!


Sen var det klubbfest och vi åt grillat. Barnen var med och verkade tycka att det var roligt. Men de blev snabbt trötta så innan efterrätten åkte vi hem - det gjorde inte så mycket - jag var helt slut jag me!


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards