BosseBus

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Kräksjuk

Av Johanna - 20 augusti 2013 08:27

I en veckas tid har Bosse kräkts galla var och varannan dag (inte varje dag). Senast igår kräktes han 3 gånger och det kommer bara lite slem. Får ringa vet. idag och rådfråga. Han mår ju bra annars och kissar och bajsar som han ska? Kanske någon plommonkärna som ligger och skvalpar i magen? Han har lyckats roffa åt sig några nedfallna plommon från grannens plommonträd ett par gånger senaste tiden... men jag tycker att de borde kommit ut?

Nu är det bara kokt ris som gäller. Imorgon med lite kokt fisk i och så får vi se om han blir bättre. MEN vad han kommer att vara hungrig! Stackarn!

Idag är Bosse med på jobbet så att jag kan hålla koll på honom och ge små portioner ris ofta. Han blev så glad att träffa mina kollegor - skällde och grymtade av lycka!

Igår kväll hade jag tänkt träna Bosse men körde bara ett par minuter läggande, ställande och fritt följ. Eftersom han inte ska stoppa i sig någon godis just nu så får leksaker vara motivation nog - men det verkade fungera. Han älskar sin baseball som farbor Melker hittade åt honom! (Gäller bara att plocka ut den ur hans mun snabbt då den annars blir småflis!)



Funderar på att köra bruks också eftersom Bosse verkligen gillar spår, uppletande och sök! Måste bara träna in framförgående och budföring... och självklart träna mer spår! Men det får bli till våren när appellkurserna drar igång igen på klubben. Spår ska jag väl ta tag i igen innan snön faller men det börjar bli mörkt på kvällarna så det får väl bli helgens aktiviteter. 


Uppdatering: ringde vet. och kom samtidigt på att kräkningarna startade dagen efter att han fick rabiesvaccin. Det kan ju ha något med det att göra eller att han inte gillar att gå med tom mage (för jag tror att alla kräkningar kommit på tom mage faktiskt och det är ju bara slem/galla som kommer upp).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards