BosseBus

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Johanna - 4 oktober 2013 11:14

Igår kväll blev det mera löpning. Tessan, jag och Bosse körde ett varv från Fågelsången till Kvisthamra igen - gillar den sträckan. Kändes bra i benen. Bosse hade bra tempo. 6,5 km i bra tempo.

Idag fick Bosse följa med till jobbet igen då lilltjejen skulle ta hem en hundrädd kompis efter skolan. Lika bra att förekomma. På lunchen tog vi en promenad ner till Infra City och besökte både Hööks och Arken Zoo. Bosse fick ha klövjeväskan på sig för att samtidigt få lite fysträning. På Arken Zoo hade de glädjande nog fyllt ena frysen men köttavfall som märgben, kalkonhals, nöthals osv. Eftersom det idag inte bara är kanelbullens dag utan även djurens dag (http://www.djurensratt.se/om-djurens-ratt/kalendarium/djurens-dag) så köpte jag en kalkonhals till Bosse för att testa. Vägde Bosse också och han är nu uppe i 19 kg. Måste vara det att jag ger honom mindre portioner oftare nu... det kanske slinker ner mer mat då? Får räkna på det. Nu får han inte gå upp mer om han ska orka med löpning och agility. På Vom og hundemats hemsida har de en kalkylator så att man direkt får veta hur mycket mat man ska ge hunden. Den finns på första sidan längst till höger. http://www.vomoghundemat.se/ Insåg nyss att jag ger ca 20 gr för mycket per dag... många bäckar små. Dessutom ger jag Nr.25 vilket är fetare. Ska prova Nr.33 istället och tillsätta Omega 3 fiskolja och se om det blir skillnad.

Tillbaka på kontoret väntade den smaskiga kalkonhalsen (uuäääck)! Notera Bosses blick när han ligger och väntar på ett "vassego"! Har nog tränat tillräckligt med omvänt lockande, haha!!


           


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards