BosseBus

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Johanna - 9 oktober 2013 21:11

Fick ju låna boken av lillasyster. Den var slutsåld överallt. Lånade den länge. Man kan läsa denna om och om igen. Väl tillbakalämnad saknade jag den. Till min glädje kom den ut på marknaden igen i ny upplaga. Nu är den här! Med sikte på 10:an!

Nu saknas bara bok och dvd "från valp till stjärna" som jag hört en massa gott om!

Av Johanna - 9 oktober 2013 09:52

Igår kväll gick jag mitt första tillfälle som hjälpinstruktör på RBK - en bit på vägen till att själv så småningom få hjälpa hundägare till ett fantastiskt och roligt liv med sina hundar! Kursen är en allmänlydnadskurs för de med hundar som är för gamla för att gå valpkurs - så mycket basic basic. Det kommer bli väldigt roligt att följa dessa olika individer med sina helt olika individer till hundar! 8 deltagare med olika hundraser i olika åldrar och olika utmaningar!

Efter att kursen var slut passade jag på att träna Bosse lite. Det var oerhört länge sen vi tränade på klubben. Bosse hade legat i bilen under kursens 2 timmar så han var eld och lågor! Hade tänkt köra agility men alla hinder var bortplockade och jag orkade inte börja släpa fram något. Så jag körde kontaktövningar, inte nosa i backen, strunta i de andra hundarna. Sen några minuter bakdelskontroll upp mot balanshinder. Som avslutning körde vi lite fritt följ, läggande, ställande, hopp och inkallning - wow! Bosse behöver vila sig i form ibland!   

Vi behöver dock vässa till fria följet - där hade vilan inte gjort nytta utan tvärtom gjort honom lite slarvig. Apporten tränar vi på hemma - att han aktivt ska gripa den på mitt kommando.

Imorgon kväll är det privatkurs med agility och platsliggning - få se vad vi hittar på då! Jag har fått några lätta banor att träna på men inte hunnit tyvärr - få se om jag hinner klämma in något innan imorgon kväll.


Bosse tog lite egofoton på sig själv härom kvällen när han smög iväg med min telefon...


     

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards