BosseBus

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Johanna - 11 oktober 2013 08:28

Igår kväll var det dags för agility igen med Sandra på HundID! Bosse var på ett ganska speedat humör och luktfokuserad. Sandra sa att hon nu förstod vad jag menade med att att han kan vara på olika humör, att han kan vara ojämn! Skönt att någon mer ser vad man menar! MEN vi tog träningen efter hans förutsättningar. I början av passet var han så uppe i varv att han t o m bajsade på plan! Jävla hund!   Vad gör man? Men han lärde sig ett nytt hinder, den platta tunneln - utan problem! Han är totalt orädd min lilla muskelhund! Så vi byggde en liten bana med däcket, hopphinder, tunnlar och körde på framförbyten som inte var helt lätt för mig att fatta - men det klickade till slut! Blindbyten känns lättare och är tydligen mer naturligt för oss människor... men för hunden är det stor skillnad! Körde lite bakdelskontroll mot balanshindret också samt slalom. Snart har han slalomet på plats... ska nog träna lite på detta hemma... har några pinnar från Rusta jag kan sätta upp på gräsmattan.

Körde en jättekort sekvens platsliggning och vi kom överens om att jag skulle börja lägga honom ibland i vardagen när jag går och gömmer mig. Gör ju ofta detta både inne och ute när jag ska gömma grejer för honom... men då sätter jag honom. Det fixar han hur bra som helst. Kan vara bra att göra samma sak men att han ligger ner. Då ska jag inte "platsa honom" med hakan i backen utan bara kräva att han ligger kvar.


Agilityträning till nästa vecka:


  • Bakdelskontroll
  • Slalom
  • Lätta banor

Vardagsträning:


  • Gå nära
  • Byteshandel
  • Hundmöten - skvallerträna

Tävlingslydnadsträning:


  • Bara ligga kvar
  • Aktivt gripa apporten på mitt kommando

PS. De nya leksakerna vi hade med till träningen funkade kanon! Nästan för bra... han var helt galen i nya kampisen!


   



Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards