BosseBus

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Johanna - 25 oktober 2013 19:43

Stackars Bosse ser så fruktansvärt kränkt ut sen i morse, har nog aldrig sett han så låg som när jag tvingade på honom en krage för första gången idag. Efter vår långtur i blöt skog i helgen har han fått en liten hotspot på kinden igen (första gången i somras efter bad i fontäner). Sist försvann det relativt fort efter lite nedklippning av päls och baddning av klorhexidin men inatt har han inte lyckats låta bli att klia. Jag vaknade var och varannan halvtimme av att han kliade på såret. Jag bannade honom och gick upp ett antal gånger för att tvätta rent. Imorse blev det sen en ordentlig rengöring och på med kragen.

När jag googlar på fukteksem och hotspot blir jag rädd. Man ska egentligen ta allt man googlar fram med en nypa salt men jag kan inte låta bli att oroa mig. Den värsta orsaken till hotspot kan vara underliggande allergier eller öroninflammationer! Oftast är orsaken bara att man slarvat med att torka hunden torr efter bad eller andra blöta aktiviteter... men tänk om! Tänk om min hund egentligen lider av någon allergi som jag inte känner till?! Ännu! Öroninflammationer har han aldrig haft och är ovanligt ren i öronen för jämnan. Hmmmm. Kan inte låta bli att vara orolig. Dessutom är han tillgänglig som avelshane, då känner man ju ett ännu större ansvar!

Nä, nu ska jag inte måla fan på väggen... dessutom ska jag vara positiv nu - imorgon är det lydnadstävling i Märsta! Önska mig lycka till!


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards