BosseBus

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Johanna - 31 oktober 2013 21:04

Ibland slår det mig bara hur mycket jag älskar min odåga till hund! Trots att han är asjobbig och högljudd när vi står stilla och inte gör nåt eller när vi passerar hundar eller lekande barn. Trots att han ibland tror att starkast på andra sidan kopplet vinner. Trots att han högljutt och bänkandes i köket protesterar länge tills han fått sin kvällsmat. Trots att han hoppar på mig och alla gäster som kommer in genom ytterdörren. Så är han helt underbar.
Ny leksak blev det idag... bara för att han e BosseBus!

Av Johanna - 31 oktober 2013 17:37

 


Dags att ta fram skämskudden och kolla in filmerna från tävlingen i helgen. Vår sämsta prestation hittills både på tävling och i träningssammanhang - men med en sjukt glad hund! I fallande ordning var detta tävlingsledarens kommentarer om momenten:

Platsliggande 0 poäng: "Avstår"

Tandvisning 8,5 poäng: (ingen kommentar konstigt nog... men han hoppade och hade sig)

Linförighet 5 usla poäng: "Skuttar, sitter ej, sitter snett, nosar, drar i koppel, snygga vänstersvängar!" (schysst!)

Läggande 0 poäng: (ingen kommentar men han lyckades helt enkelt blanda ihop det med ställande)

Inkallande 8,5 poäng: "Hoppar på matte, sitter snett"

Ställande 9,5 poäng (sjukt nöjd!): "lite ljud"

Apportering 7 poäng: "tuggar, tappar position"

Hopp över hinder 9 poäng: "hoppar på matte" (så klart)

Helhetsintryck 7 usla men förväntade poäng: "ljudar och skuttar, lämnar föraren (nja, bara någon meter emellan momenten)

Detta tar jag med mig efter tävlingen:


Positivt:

  • Sjukt glad hund som fick en positiv tävlingserfarenhet (+de snygga vänstersvängarna då)
  • Sjukt glad hund som inte drog iväg från matte en enda gång
  • Sjukt glad hund som var jätteglad och pussig med domare och tävlingsledare

Jobba på:

  • Fokus på matte
  • Sansa sig liiite och sluta hoppa
  • Inte tackla matte vid ingångar

Med det sagt - se och "njut" av vår missär (alla kan tävla)!


Tandvisning:


Linförighet (ursäkta den suddiga bilden)


Läggande

Inkallande (notera tacklingen innan han sätter sig fint)

Ställande (snyyygt!)

Apportering (tugg tugg)

Hopp över hinder (jättebra förutom tacklingen då)


 

För att illustrera Bosses energi denna dag bjuder jag på ett gammalt foto på honom och Melker


 


  
 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards