BosseBus

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Johanna - 12 november 2013 19:55

Drömmer om att vandra på Kungsleden. Är grymt avundsjuk på syrran som körde Kebnekaise med sin kille och sin stora Grand Danois Melker!
Nån dag ska jag och Bosse också! Bosse har en rygga och idag kom min rygga!! Salomons Sky45... så nöjd! Nu saknar jag och Bosse bara ett par schyssta vandringsskor sen kör vi! Till våren kan man börja med någon dagsutflykt på Roslagsleden för att träna. Sen är ju frågan om man ska tälta eller köra det lite bekvämt med att bo på fjällstationerna istället... jag lutar åt fjällstation.
Men först ska ryggan testas på vår backpackingresa till Thailand i vinter!

Av Johanna - 12 november 2013 15:51

Jag är Bosses hallick! Så hörde jag mig plötsligt beskriva mig själv igår kväll när jag berättade om att Bosse ska ut på ligga-turné om några dagar. Jag känner mig som en hallick! Usch! Hela konceptet med hanhund, avel, parningar är rätt underligt egentligen... men det är väl för att man förmänskligar det hela. För hundarna så är det ju bara instinkter som vi tillåter dem att agera ut. Ja just det - vi tillåter! Jag är ju för sjutton en hallick!

Bosse ska hur som helst inom några dagar få komma till med en fantastiskt söt liten röd tik och jag hoppas på att allt går väl och att det blir friska små valpar. Denna tik har visat sig komma in ganska sent i sitt löp... inget konstigt alls men lite stressande då tanken är att Bosse även skulle para en till tik under november/december som tydligen kommit in i ett lite tidigare löp än beräknat! Varför dessa tikar synkat sina löp är för mig en gåta... det är ändå ett flertalet mil mellan dem! Så nästa tik borde vara redo i början på nästa vecka! Så nu är hallicken och bordellmammorna lite nervösa förstås. Vore jobbigt om allt krockade!

MEN jag är en snäll och generös hallick. Jag utbildar min hund, mentaltestar honom, ger det bästa fodret jag kan, håller honom frisk, aktiverar honom och älskar honom!

Min dotter är jättearg på mig just nu. Även hon förmänskligar Bosse förstås. Hon kan för allt i världen inte förstå varför valparna inte får bo lika mycket hos sin pappa som hos sin mamma! Hon kräver valparnas rätt i samhället! Jag försöker förstås förklara men inser att jag inte har några bra svar som en 9-åring kan eller vill acceptera, så jag gör det enda rätta och fegar ur - jag mörkar ALLT! Jag säger helt enkelt inget mer och låtsas som det regnar. Bosse ska bara på utflykt... inget konstigt alls!


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards