BosseBus

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Johanna - 5 januari 2014 22:57

Lite mer foton på mys-bebbe-magen! Stoya som är på ungefär dygn 51 är så rund och go! Nästa vecka är det dags för röntgen och då får vi veta hur många små puppisar det gömmer sig där inne! Att man är så här spänd och förväntansfull trots att man "bara" är hanhundsägare! Hur känner inte kennelmammorna i väntans tider! All respekt!

Av Johanna - 5 januari 2014 15:07

Idag har vi gjort något så roligt! Bosse har fått leka fotomodell! För en tid sedan när jag läste Fredrik Steens blogg http://blogg.agria.se/fredriksteen/ så råkade jag se att de sökte lite hundar för fotografering till hans nästa bok som ska handla om sällskapshundar. Tänkte att, "va sjutton - man kan ju skicka in ett foto på Bosse". När vi var bortresta så hade fotografen hört av sig per mail för att höra om vi fortfarande var intresserade. Vi skulle då skicka in lite till foton. Sagt och gjort och sen fick vi en tid för fotografering i en studio i Stora Skuggan.

Hade med mig ett par leksaker och godis. Bosse fick duschas ordentligt igår kväll efter lek i lerig rasthage. Jo - i rasthagen igår kväll fick Bosse leka av sig med en jaktlabradortik på 10 månader. De hade så roligt! Vi var hos mamma i Stockholm så det blev rasthagen där - insåg då hur lyxigt vi har det i vår nya hundrastgård i Norrtälje som har belysning! Bosse och Melker (syrrans GD) lekte lite också... men Bosse suktade mest och trånade länge genom stängslet efter den lilla labbetiken.

I studion idag i alla fall så skötte sig Bosse superbra! Han var supertaggad och rev ingen inredning... kissade inte ens på bakgrundsduken... duktig hund! Det blev foton liggandes, sittandes, med leksak och med fotografens solglasögon. Nu håller jag tummarna att bokförlaget väljer nåt av dessa foton - skulle vara kul att ha den boken i hyllan. Tyvärr får jag inte publicera fotona på bloggen då bokförlaget har rättigheterna... men jag fick ta några smygfoton i studion i alla fall:


               

Han e snygg min kille:


 


Hemma hos lilla mamma var mina småsystrar och min sötaste systerdotter. Hon har då ett hjärta av guld. Delar med sig till både tvåbenta och fyrbenta:


     



 

När vi kom hem idag efter en avstickare till ElGiganten för att köpa ny dammsugare (tjohoooo! Eh, måste vara ett hundägarsyndrom att bli aslycklig över en schysst dammsugare va?) så fick Bosse nöjet att få slakta en av sina vänner. Han är som lyckligast när han får möjligheten att ta reda på vad som finns inuti dessa rackare.


 


Hej hopp från nästa Top Model!   

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards