BosseBus

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Johanna - 6 januari 2014 14:48

Idag har vi light-tränat. Ja, det blev så då Bosse var så sjuuukt taggad när han fattade att det var träning på gång... sötaste knäpp-Bosse! Hade bokat min sista privatlektion hos Marie på Hundskolan i Roslagen då jag hade en gång kvar på klippkortet. Passade på att lära mig grunderna i lite nya moment. II:ans apportering och hopp. Dessutom pratade vi lite budföring och framförgående i appellen. Men eftersom Bosse var så taggad så blev det en massa tugg på apporten. Däremot hade han sjukt bra fart och glädje i alla moment, haha! Det är min Bosse det!

När vi kom hem gick vi på promenad och passade på att träna lite externbelöning som han har haft jättesvårt med. Han har nog vilat sig i form för han lät faktiskt bli belöningen tills han fick lov att dra efter den! Filmade några korta sekvenser:



 
 
 

Jag är fortfarande lite osäker på hur jag ska lägga upp träningen detta år. Jag har ett tungt arbetsår framför mig samt så vill jag hinna med min egen träning något bättre i år. Jag kanske ska fokusera lydnaden på de små sakerna. Klicka in targetplattor, shaping och bara få till ett lugn kring platsliggning med och utan filt. Thats it liksom? I vardagslydnaden är det ju hundmöten och filtträning. Agilityn är kanske det jag ska satsa på detta år? Med att satsa menar jag då att starta i hopp... Och vad gäller barmarksdraget så går det ändå hand i hand med min egen träning... så det går ju av sig självt! Varför har inte dygnet fler timmar!? Att vara en pendlande heltidsarbetande mamma som tränar själv några gånger i veckan (minst 3 ggr/veckan) och dessutom aktiv hundägare kräver sin planering! Får helt enkelt sluta vara morgontrött (död) och börja träna morgonpass för att ha tid att köra kvällspass med Bosse. Eller hur gör alla andra i min situation?

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards