BosseBus

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Johanna - 18 januari 2014 22:30

som gör mig varm i hjärtat...

Av Johanna - 18 januari 2014 16:18

Ikväll blev det en tur med nya pulkan! Sonen min fick följa med... han väger ju lite mer så jag misstänkte att det bara skulle bli någon kort sekvens av drag med hans vikt. Men vi fäste i alla fall fast pulkan i flexikopplet och selen så började vi promenera mot pulkabacken. Son + pulka uppskattar jag väger ca 45 kg tillsammans - men det gick faktiskt bra då det var bra glid på pulkan mot snön. Hjälpte till i starten och Bosse kämpade på. Han fick dra 10 meter åt gången med vikt och sen promenera utan vikt på ca 30 meter osv. Vid pulkabacken vilade vi en stund och tittade på min galna kille som åkte än en gång efter den andra i backen. På vägen tillbaka fick Bosse dra lite till. Nästan hemma med bara 50 meter kvar till dörren så drog vi på... trot eller ej så ville Bosse springa med pulkan - med 45 kg vikt - DET var minsann roligt! Han blev helt galen - drog iväg som ett spjut och väl framme dansade han sin staffedans medan svansen gick som en propeller! Okej - det är fart som är hans grej - jag fattar!


 


 
 


Nu har jag en trött hund hemma! Lite mys framför brasan och planera vilken kärra man ska köpa till våren. På Biltema hade de rätt billiga "skrindor" men med rejäla luftdäck.


 
 

Av Johanna - 18 januari 2014 14:44

Bosse blev så glad när vi kom hem med en ny vän till honom! Alldeles till sig blev han! Dessutom köpte vi en ny pulka... bara till Bosse. Extra bra är att den har stålskenor och förhoppningsvis då håller lite längre än en vanlig plastpulka. Den är ni stripad med reflexer nu och redo att tas ut i snön!

 



 

 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards