BosseBus

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Johanna - 3 februari 2014 16:20

Nu börjar man se att det är riktiga valpar! Tjocka och goa... äntligen med öppna ögon. Man kan även se hur huvudena börjar utvecklas och de ser överlag bra ut. Bosse har något svagt stop och ser lite snipig ut så jag blir extra glad när jag ser att detta inte överförts på alla valpar! De flesta av valparna i båda kullarna har välfylliga nosar och bra stop. Så glad! Här lite bilder på de nästan 3 veckor gamla karamellerna:


Polly


   


Geisha


   


Dumle (ej tingad)


   


Plopp (ej tingad-min favvohane i denna kull)


   


OM någon av hundarna får en ägare nära mig och inte vill ställa ut honom så kommer jag ställa upp (om denne vill). Skulle vara så roligt! Jag är ju nyfiken på hur de kommer att bedömmas exteriört också! Håller tummarna stenhårt för att de nya ägarna vill röntga hundarna också... och allt annat som ögonlysning, MH/BPH osv... man kan ju alltid önska!   

Av Johanna - 3 februari 2014 09:19

Scarpetta´s kull är nu namngiven och har alla namn efter goda viner! Så nu heter de "Vinkullen" här!  De har nu fyllt 2 veckor och har öppnat ögonen. Fina som tusan är de! En hane finns kvar att tinga - skulle lätt ta honom själv om jag hade möjlighet - han är superfin. Han verkar få ett bra stop också (Bosses är ju lite svagt). Lite bilder på de små:


Hanarna (en kvar att tinga)


     


Tikarna


       


De ser lite "downs syndromiga" ut just nu... men ge dom några dagar att öppna ögonen ordentligt så ska ni se att även dessa valpar ser helt friska och goa ut! Ska själv passa på att hälsa på alla valpar när de är runt 5-6 veckor. Apropå detta - måste köpa en ordentlig systemkamera! Har kollat på Canon EOS - någon bra instegsmodell. Till denna tänkte jag köpa objektiv som ett 50mm för porträtt och ett 70-300mm för att kunna ta bra foton på lite avstånd. Det borde väl räcka långt va? Det blir lite roligare foton till bloggen då och man slipper bli förbannad på dåligt ljus och motiv i rörelse! Har ni några förslag på detta? Om man köper begagnat... hur många exponeringar är för många?

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards