BosseBus

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Johanna - 4 februari 2014 13:26

Igår kväll drog vi ut på vår ganska så vanliga 6,7 km runda - Kvisthamrarundan kallar vi den. Jag, Tessan och Bosse. På senaste tiden (4-6 månader tillbaka) har Bosse börjat gå och gömma sig så fort jag tar fram selen. Jag förstår inte vad det kan vara? Funderade på om den skavde men det gör verkligen inte den nya nomeselen i alla fall. Eller om han hade ont någonstans? Men när vi väl är ute så drar han på och travar mest fint. Svansen viftar han på nästan hela tiden och han förstår sin uppgift. Kanske han ändå inte tycker det är mödan värt? Jag har ju aldrig lockat med godis eller berömt med detta heller under löpning... det har helt enkelt inte slagit mig att han kan behöva motiveras med mer än glada tillrop och bus. Kanske han bara tycker att det är tråkigt att springa då han inte får lukta på varenda jäkla kissfläck på vägen då? Några teorier från er andra?

Hur som så gick det bra igår förutom att Bosse inte drog på alls. Han låg mestadels bredvid mig eller en liten bit framför... men han ville inte ligga på och dra. Drog slutsatsen att han fortfarande var trött efter att vi dagen innan kört både klövjeväska samt bus i hundrastgården... så jag ställde inga krav på löpningen igår.

Väl hemma ville han bara snabbt ha sin mat och sen vila. Bosse har för övrigt lärt sig att tjata. Han sitter och stirrar en länge i ögonen (oavsett om jag byter rum så följer han efter och stirrar) samt gnäller/piper... ja, gråter. Ibland bara ligger han i köket och gråter... om jag lagt hans foder i blöt. Jag har aldrig gett efter för detta utan han har fått sin mat först när han varit tyst och avslappnad. Ändå ska han gråta och tjata! Knäppa hund!

Nästa vecka börjar agilitykurserna förresten! Tjohooo! Ska bli riktigt roligt att komma igång med träning igen. Gissar att jag kommer att ha en övertaggad vovve med mig!


 


Trött Bosse

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards