BosseBus

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Johanna - 11 februari 2014 10:59

Igår hade jag ledigt från jobbet. Detta är en tradition när vi haft mässa att vi får ledigt måndagen efter. Efter 4 dygn ståendes på betonggolv i bristfällig ventilation och ett påklistrat stort leende på läpparna så är man rätt slut. Detta gjorde att jag började gårdagen med en romantisk komedi i soffan. Jag hade lämnat barnen i skolan så det var bara jag och Bosse. Efter lunch (som min kära sambo kom hem och lagade... ja, jag är bortskämd) så tog jag en två timmars promenad med Bosse med ett besök på hundrastgården. Där var vi ensamma tills en dam med en 7 månaders snauzer dök upp och frågade om hundarna fick leka. Jag avstod då de inte kände varandra... men de fick hälsa lite genom stängslet när vi bytt sida på hundarna. Bosse hade gärna velat leka... det får bli nästa gång.

Väl hemma så blev det en till romantisk komedi... haha! Det är så gött att gosa ner i soffan, ensam med en kopp kaffe och fånglo på dessa filmer. Man vet ju alltid hur de slutar men ändå är man så varm och glad i hela magen efter dessa filmer! Kvällen blev som vilken måndag som helst... skjutsning av barn till aktiviteter och egen träning. Imorse vaknade jag förkyld - så klart man gör det! På väg till jobbet så small bakrutan sönder i bilen - mitt på motorvägen. En hyrbil senare och med trött hund som klarade sig från det värsta glassplittret i bilen är jag nu på jobbet 2 timmar senare. Tur att man har en tuff hund. Han var lite skakig när jag skulle plocka ut han men återhämtade sig fort.

Ikväll är det agility på HundID - tema "Starter". Det ska bli riktigt roligt! Lovar att återkoppla om hur det gick.


Bosse i hundrastgården


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards