BosseBus

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Agility - Tema slalom

Av Johanna - 28 februari 2014 08:16

Igår kväll var det dags för kurstillfälle starter i Arninge. Blev tvungen att ta med mig barnen då jag hämtat dem straxt innan från sin kusin där de haft sportlovskul. Men det var bara bra, de skötte sig och sonen hjälpte till att filma oss en sekvens. Vi fokuserade på två olika inlärningssätt, slalom med bågar och allémetoden. Eftersom jag testat allémetoden tidigare och det funkar så ville jag ändå testa med bågar också för att se om det passar Bosse. Vissa hundar kan tycka att bågarna är läskiga men jag gissade att det inte skulle vara något problem för Bosse - han skulle snarasre rusa rakt in i dem och välta alltihopa. Det var himla kul att köra på detta sätt, Bosse fattade snabbt trots ett par hopp över och kryp under bågarna... och jo, han drog av en båge också när han dundrade rakt igenom! Sonen filmade ett av våra första försök:



 

Sen gick det bara snabbare och snabbare och jag kunde sluta belöna mitt i utan belöningen kom efter ett helt hinder. Senare satte vi ihop flera (3 st) slalom i en ring där vi sprang runt runt åt båda hållen från hinder till hinder - detta var roligt tyckte Bosse! Denna kväll var han dock inte så lekintresserad utan bara ute efter korven i min ficka, hungrig? Men då fick det bara bli så att jag belönade med korv och det räckte ju fint. När han började bli trött mot slutet av lektionen började han göra misstag samt tappa lite fokus och snegla mot de andra ekipagen... då bestämde jag mig för ett till lyckat resultat och avslutade sen med kamplek... roooligt!


         


Enda tråkiga med kvällen var att det igen blev dålig stämning... mot slutet av lektionen damp det in ett lydnadsgäng (kände igen ett par stycken från gången före). Kursen med Sandra slutade ju egentligen klockan 19 men vi skulle ha lite teori som avslut på ett par minuter trodde jag och slängde in Bosse i buren... det blev typ 15-20 minuter och när jag skulle plocka ut han så kom självklart en av kvinnorna fram och frågade om hunden var min, påmanade att han störde och föreslog att jag skulle ha honom i bilen istället. Jättebra att hon kom fram och pratade med mig direkt... men tyvärr så hade jag faktiskt gjort mitt bästa - jag kunde ju inte ha förutsett att kursen drog ut på tiden och skulle jag ha avbrutit när kursledaren pratar för att ta en fem minuters paus och gå ut för att lämna Bosse i bilen...? Ja, det hade jag kanske kunnat göra, jag vet inte... men jag blir så less på den fruktansvärt låga toleransnivån i denna träningshall! Jag har ingen lust att träna där någon mer om jag ska riskera att få skäll varje gång. Jag lär mig fortfarande dessa interna regler... det kanske tar lite tid - var är förståendet och toleransen för andra människor och djur?? Jag lovar att göra mitt bästa för att inte störa - kan inte dessa människor försöka öka sin toleransnivå... bara ett liten snäpp tro?

Min son och dotter stog bredvid och frågade sen mig varför "tanten" hade sagt sådär... jag var arg och ledsen och förklarade att vissa människor inte klarar av ljud. Sonen frågade då varför hon inte sa till de andra hundägarna... deras hundar hade ju också gnällt och skällt (nåja... kanske Bosse ändå var värst)... jag svarade att en del människor har svårt för vissa hundraser... det var det enda jag kunde komma på... men så klart behöver ju inte det vara anledningen... hon kanske bara inte tyckte om agility... eller mig?

Dottern hade i alla fall ritat en fin teckning i början på lektionen som hon lämnade där... som känns lite ironisk idag när jag ser tillbaka på gårdagen:


 


Peace ang love!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards