BosseBus

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Johanna - 4 mars 2014 09:32

I helgen fick vi äran att få besök av Bosses syrra Bibbi! Sötaste Bibbi som jag faktiskt tänkte tinga i kullen men som uppfödaren Malin själv skulle behålla... men tur för mig som får låna henne i alla fall! Bosse var med mig på förmiddagen på söndagen då jag hade ett träningspass att genomföra. Vi sprang gemensamt till Campusområdet, jag körde min tabata medan Bosse såg på och sen mötte vi upp Bibbi med matte.


       


När det var dags att springa hem hade jag alltså två hundar med mig... och jag blev riktigt impad av Bibbis fina trav! Bosse alternerar mellan trav, galopp och hopp när vi är ute på språng... har slarvat med detta helt klart. Däremot har tydligen Bibbi lärt sig att springa bredvid istället för att dra på framför. Men det gjorde inte så mycket... Bosse var nöjd med att få ligga först! Men jag måste ta tag i det där med att han ska lära sig trava... hur gör man det??



 

Väl hemma blev det mys med märgben och häng framför en film. Bosse ville gärna leka och Bibbi var dålig på att säga ifrån... vilket hon annars aldrig är... men gissar att hon inte riktigt vågade i hans revir, på ny plats? Hon överlät det till mig... och det va helt okej. Men när hon tuggade på märgbenet så sa hon klart och tydligt ifrån till Bosse... "Håll dig undan"! Haha!!


       


Så Bosse fick en egen filt placerad en bit ifrån med gottis tills Bibbi var klar... passade på att filtträna med störning av syrra!


     


Det var så mysigt att ha Bibbi på besök! Hon är mycket lik Bosse på många sätt men också annorlunda. Bland annat så gillar hon att mysa nära nära. Hon är dessutom mer signalkänslig och försiktig. Man behöver knappt spänna blicken i henne förens hon ligger på rygg... stackarn blev ju så låg när jag morrade åt Bosse! På så sätt är de som natt och dag! Och skillnaden från att ha en hane är ju enorm! Hon kissar ju bara för att hon måste... det var oerhört skönt att slippa stanna vid varje grästuva! Nåja... fick ju stanna ändå när Bosse skulle revirpinka...


       


Bibbi blev hämtad på kvällen innan det var dags för mig att åka och träna på boxen... ser fram emot nästa gång!


 


Bibbi var nog rätt trött på vägen hem... de få minuterna hon lyckades somna var när Bosse blev instängd i sovrummet en stund när vi åt lunch... då passade hon på att ta en powernap!


 

Såååååå trött!   


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards