BosseBus

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Johanna - 17 mars 2014 08:53

Den här helgen har varit fantastisk! Vi har varit mycket aktiva men samtidigt tagit det superlugnt emellanåt. Fredag kväll börjar med en löprunda med Tessan och Bosse - skönt! Det var ett tag sen man sprang då det varit stort fokus på fysträning för min del. Bosse verkade också jättetaggad som drog på bra nästa hela sträckan på 6,5 km. Det var en bra början på helgen!

Lördag morgon ser vi att det snöat över natten... va sjutton, det blev ju vår precis! Ut med Bosse för lite lek och godissök och sen iväg för att sälja bullar tillsammans med lilltjejens gymnastikförening till förmån för barncancerfonden.


           


Fina bullar blev det:


 


Efter detta var det dags för egen träning på CrossFit Norrtälje (kolla min andra blogg: www.fattigmansboxen.bloggplatsen.se) för att sen vila över dagen innan det blev dags att köra lilltjej och hennes vänner till gymnastikträning i Täby. De tränar där var fjärde lördag då det är en bättre hall än den de har själva här i Norrtälje. Samtidigt som barnen tränade hade jag bokat in vibrationsplattan på gymet i Arninge på Norra Stockholms Hundsportcentrum. Passade på att "träna" Bosse i att bara ta det lugnt. Vi var lite tidiga. Vi började med att sätta oss en stund och kolla in ekipaget som körde agility på plan, jag gav Bosse en tjurmuskel på en gång... funkade bra även om han tuggade lite stressat. Sen fick han vara i buren en stund då jag hjälpte samma ekipage att filma lite - de var sååå duktiga! Sen var det dags för vibrationsplattan.


   


Jag satt med men Bosse var mycket mer stressad på den den här gången än förra. Han försökte gå av typ varannan minut och gnällde nästan konstant. Så fort vibrationsplattan stängdes av tystnade han... gud vad han kämpade emot idag. Funderar på om han behöver vara lite mer trött nästa gång? Har bokat in plattan igen precis innan nästa filtkurs på tisdag, får se om det blir samma sak då... för i så fall kanske det är bäst att köra den efteråt? Hur som så gick vi ut och fortsatte vår "ta-det-lugnt-träning" vid sittgruppen utanför träningsplan. In kom fler och fler hundar. Bosse tuggade frenetiskt på sina tjurmuskelbitar och jag belönade honom med ord och ibland godis för lugna signaler som smackande, slickar, gäspningar. När vi suttit i ca 40 minuter vart han faktiskt lugnare och tuggade sakta! Vet inte om det beror på att han faktiskt slappnade av eller var trött i käkmusklerna!!   



 

Det kändes ändå bra och han var lite lugnare när vi lämnade lokalerna. Hämta barnen i Täby och köra hem så var den dagen till sin ända.

Söndagen började bra - vi tog oss ut på en lång promenad i skogen direkt på morgonen, blev ca 1,5 timme med lite bollkastning en stund också.


     


Pappa kom på besök så vi såg en bra rulle tillsammans, åt lite lunch och tog sen en gemensam promenad till affären för att handla lite mat. Så ännu en promenad på lite mer än en timme för Bosses del - bra! På kvällen kunde jag med gott samvete dra och träna själv igen... Bosse var trött! Det märks också att han är riktigt trött... för då pratar han i sömnen... gullplutten!


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards