BosseBus

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Johanna - 19 mars 2014 11:37

Sista tillfället på filtkursen igår och det gick faktiskt ganska bra... så länge Bosse hade nåt att tugga på vill säga. Men köksyxan har jag lyckats att äntligen få till mindre bitar av tjurmuskeln så dessa stod på menyn blandat med frystorkad kyckling. Bosse fattar filten och är duktig på att placera sig på den när den kommer fram. Han fattar att han ska ligga på den. Nu gäller det att skapa lugna stunder på den.

Innan lektionen startade körde jag vibrationsplattan i 15 minuter, han gnällde i 15 minuter - kändes lite som ett bakslag. Han kämpade emot så in i bomben! Tänkte att det kanske är bättre att köra den EFTER ett träningspass... så jag provade efter filtkursen. Han gnällde 14 minuter och blev tyst med hakan i bädden sista minuten... suck! Strategi till nästa gång blir att prova 20 minuter... kanske han bara behöver lite mer tid?

Provade på filtkursen att pausa godisgivan för att se hur Bosse skulle reagera... tänkte och hoppades att han skulle bjuda på lugn signal. Men det visade sig att han bara byggde upp mer och mer frustration när han inte fick nån ny tjurmuskelbit. Vet inte hur jag ska göra för att komma framåt här. Prova samma strategi fast hemma i trygg miljö? Jag får prova mig fram helt enkelt.

Han har ju som sagt inga större problem med att bli "platsad" på filten... han har rätt bra självkontroll om inte störningarna blir allt för stora. Däremot att han själv ska hitta ett lugn... en lugn sinnesstämning och bara chilla (som min son brukar säga) verkar stört omöjligt just nu. Men skam den som ger sig, bara att träna på!


 


PS. Längtar till sommaren (barn som solar sig varma efter ett dopp på landet) 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards