BosseBus

Alla inlägg den 31 mars 2014

Av Johanna - 31 mars 2014 13:25

Fredag kväll efter jobbet började med privatkurs för Sandra på HundID i Arninge. Hon satte upp hoppbanor på löpande band och försökte lära min tröga hjärna bakom- och framförbyten... och något som involverade min uppsträckta arm när jag vill att Bosse tar ett hinder mot mig. Bosse var superduktig, om än jäkligt trött men jag behöver träna på mitt kroppsspråk - hur ska jag annars kunna berätta för Bosse vart vi är på väg i banan?

Hans leksaker var lite för heta och han var superduper taggad så det blev en del kamp om dem... dessutom var han trött rent konditionsmässigt - han blev snabbt flåsig. Dags att ta tag i hans konditionsträning... och min med!

Det var hur som helst supernyttigt och vi hann lära oss massor denna timme.


Timmen innan hade jag bokat vibrationsplattan och tänkte efter den köra filtträning - trot eller ej... Bosse la sig ner på vibrationsplattan nästan direkt! Han provade smita från den bara ett par gånger men annars låg han kvar och var t o m mestadels TYST! Vad hände?? Så stolt över honom!

Filtträningen efteråt gick bra den med. Han låg kvar och var lite lugnare än vanligt. Men han vill fortfarande gärna ha något att tugga på... annars blir det lite väl tråkigt på filten. Jag passade faktiskt på att filtträna honom under agilitypasset också. Hade filten med där han fick pausa mellan övningarna. Gick faktiskt ganska bra. Men jag märkte att han smet ifrån filten mer mot slutet av passet. Ibland för att smita till vattenskålen (detta tillät jag faktiskt! Haha!) men ibland bara för att komma till mig... då gick jag bara tillbaka med honom till filten och la honom igen. Egentligen borde det ju ha varit tvärtom? Att han gärna legat kvar på filten på slutet när han var som tröttast?? Han gör mig förvirrad ibland...


På lördagen var det egen träning men eftersom vi ändå skulle till vänner på landet och grilla till lunch så passade jag på att filtträna Bosse där. Fantastiskt väder! Satt i t-shirt i flera timmar och bara njöt! Barnen lekte utomhus och vi blev alla lite mosiga i huvudet av att vara ute i den friska luften så länge. God mat, härliga vänner och supertrött hund hemma sen.


           


Alltså verkligen SUPERTRÖTT hund sen:


         


I söndags hade jag bokat hallen i Arninge själv (hoppades få med mig någon men icke). Jag tog med mig lilla dottern min istället - hoppas ju på att hon ska dela mitt intresse någon dag. Det blev inte så kvalitativ träning denna gång men däremot kvalitetstid med dottern så jag är ju supernöjd ändå! Hon fick prova på lite och verkade tycka att det var roligt när hon äntligen lyckades få Bosse att lyssna på henne istället för att ta kontakt med mig hela tiden!



 
 

Även jag hann med att träna lite. Slalomet fungerade inte alls (borde ha börjat med det) men resten gick okej. Testade den där höjda armen grejen och det funkade... men vet inte om jag gjorde rätt... haha!!



 

Bosse var i alla fall trött och nöjd efter detta - det här är ju lek för honom. Han hoppar gärna över hinder och tar tunnlar på vägen tillbaka till mig när han hämtat sin belöning... tokstollen!


     

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards