BosseBus

Direktlänk till inlägg 25 april 2014

Förlåt....

Av Johanna - 25 april 2014 13:17

för att jag helt och hållet lagt bloggandet åt sidan ett tag! Men jag har varit sjuk och jag har helt egoistiskt prioriterat min egen träning ett tag tillbaka! Fatta hur biffig jag blivit!   

Bosses träning mellan kurstillfällena på agility steg 4 har varit obefintlig tyvärr - men han har visat sig funka bra på kurstillfällena ändå (om man räknar bort löptiksincidenter).

Förra veckan var jag hur som hellst dunderförkyld så det gick inte ens att hitta den lilla kraft som behövs för att ta sig till agilityträningen. Jag missade då tillfälle 3 vilket kändes skittråkigt! Tröstade mig med vetskapen om att en av löptikarna skulle ligga i höglöp och att det ändå skulle ha pajat allt...

På torsdagen förra veckan började jag återfå lite krafter och vi gick över till svägerskan då hennes dotter fyllde år. Det blev middag där och jag passade på att filtträna Bosse. Hade glömt bort att ta med mig filten men hade ju min sjal runt halsen för att hålla värmen... den fick agera filt och det gick faktiskt lika bra det!


 


På fredagen blev det middag med övernattning hos mamma i Sthlm, hem på lördagen för att på söndag morgon åka på privatkurs agility för Sandra i Arninge. Bosse var så trött efter helgens bravader men var riktigt duktig på plan. Han fick vila ofta i buren vilket gjorde honom gott. Dessutom har jag fått upp hans kondis lite med påbörjad löpning veckan innan... det ska vi fortsätta med!


Bosse tröööött!


 


Vi tränade på serpentiner och framförbyten. Dessutom berättade Sandra att jag inte missat alls mycket föregående kurstillfälle och dessutom var en av tikarna verkligen i höglöp... kändes lite bra.

Söndag eftermiddag åkte vi ut till landet för att grilla, basta och sova över - det var fantastiskt väder! Gamlingen Mollie kom förbi med matte också... hon satte Bosse på plats genast... men det var nästan så att Bosse fick igång henne i lek trots hennes gamla kropp!


       


Puss!


 


På måndagen lämnade jag familjen på landet för att möta upp lillasyster med Melker i Arninge då vi bokat hallen! Så himla kul! Melker fick träna rally och jag passade på att nöta serpentiner och att "planera mig" och att skicka iväg Bosse in i tunneln med avstånd... han var så himla nära mig på föregående lektion och ville inte riktigt lämna mig för att ta tunneln (det var nytt!). Träningen gick i alla fall super och även Melker verkade gilla hopphindrena!    Så nu nötte jag lite inskick i tunneln från olika vinklar och avstånd - inga problem!


Syster har smygfotat mig när vi parkerade bilen...


           


Flygande staffar finns faktiskt!


                         


Liiite skillnad att springa med en Grand Danois än en staffe... haha!!!


Måndag kväll kan jag säga att jag hade en hund trött som aldrig förr! Han fick följa med mig till jobbet dagen efter eftersom det på tisdagen denna vecka var dags för sista tillfället på agility steg 4. Arbetskompisarna frågade om han var sjuk! Så lugn och trött var han att t o m folk runt omkring undrade vad som hänt honom.... när en staffe endast orkar vifta på svansen och avstår sina känguruhoppande pussar - då är han trött (eller sjuk)!!


På måndag kväll:


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards