BosseBus

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Johanna - 4 juli 2014 08:28

Ångest. Jag är beslutsångest personifierad. Ångest är mitt andra namn... i alla fall när det kommer till att ta beslut. Detta gör att jag avskyr att shoppa, oavsett det gäller kläder, skor, hundprylar och bara att sitta ner på en restaurang och välja varmrätt gör att jag blir svettig. Lika bra att alltid välja det samma som bordsgrannen till höger!

Just nu tittar jag på lite olika sparkcyklar för barmarksdrag. Ska ju förhoppningsvis iväg till Åre i augusti för att gå en draghundförarutbildning - kan ju vara bra att ha provat lite innan och kanske i bästa fall ha med sig ett eget fordon. Jag har en okej cykel men Bosse har dragit omkull mig på den så jag är lite rädd för att köra med den... känns som att man har bättre kontroll på en sparkcykel... eller man kan i alla fall hoppa av jäkligt mycket snabbare om något går åt skogen...

Provade även inlines en gång. Utan hund. Glöm det! Kan jag inte stå på dem själv efter 30 minuters ihärdigt övande så binder jag inte fast mig med Bosse ståendes på dem! Just nu springer jag bara... canicross som det heter.

Jag har i alla fall inriktat mig på de sparkcyklar som går att få tag på utan hutlösa fraktavgifter typ från USA. Det är verkligen i olika prisklasser och har de har alla olika fördelar. Jag har i alla fall bestämt mig för att det är bra med stor ståplatta som gärna har hög markfrigång så att man inte stöter i stenar mm. Det ska vara grova och breda däck så man kan köra i skog på löpspår (kommer inte köra i terräng i första taget...) Det kan även vara bra med lite stötdämpning fram. Bromsarna bör vara diskbromsar då jag misstänker att jag kommer bromsa mycket som den hare jag är. Detta får mig nu att tänka på att jag MÅSTE köpa knä- och armbågsskydd också... och undrar var jag gjort av min hjälm?

Läser också Lilla Liams blogg, där fanns också lite tips. http://lillaliam.se/?p=3194

Dessa är i alla fall de som jag har ångest över...


Pawtrekker modell 1


 

Senaste modellen med ett större framdäck (fördelar?)

495 pund + 65 pund i frakt


Pawtrekker modell 2


 

Originalet, bra markfrigång, finns även i orange och svart

265 pund + 65 pund i frakt


Kickbike Cross Max 20D+L


 

Kickbikes senaste modell, något lägre markfrigång, större framdäck (fördelar?), mindre fotplatta än Pawtrekkern

5895 kr inkl frakt (+ dragfäste ca 675 kr)


KOSTKA Mushing Max


 

Inkl dragfäste och expanderkoppel, verkar populär bland tävlingsfolk

612 EUR + frakt?


Dogbike från Yedoo


 

Bra markfrigång, ingen stötdämpning fram, mindre däck än föregångarna, billigast

2995 kr + frakt 89 kr (3495 kr + 89 kr inkl dragfäste)


Dragfästet ser ut som nedan


 

575 kr hos balanshoj.se


Alternativet om jag inte kan bestämma mig är att våga mig på att cykla igen... och bara beställa ett dragfäste så jag slipper få koppel/lina i framdäcket. Bosse har ju faktiskt lärt sig att ligga på framför mig nu och kanske inte gör några plötsliga ryck åt sidan längre? Jag kan ju prova i alla fall... säkrast att först köpa knä och armbågsskydd då kanske? Hitta hjälmen var det också....


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards