BosseBus

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

Ett Mirakel!

Av Johanna - 20 juli 2014 19:07

Ja, ett mirakel har skett! Jag ska berätta mer....

Först vill jag berätta att Bibbis alla valpar har fått nya fantastiska hem och lilla monstret stannar hemma hos kennelmamma. Så härligt att se alla foton som läggs ut på par, singlar, familjer som hämtar sin lilla valp! Vilken lycka man läser i deras leenden och ögon! Man minns ju själv den där blandade känslan av nyförälskelse och jag-kommer-oroa-ihjäl-mig. Den är fantastisk!

Min lilla favoritflicka fick också ett nytt hem så klart... hos MIN LILLASYSTER! HOS MIN LILLASYSTER!!! Lilla miraklet, lilla favoritflickan fick bli en lite Molly.... Molly & Melker - smaka på den!

Jag är så glad! Jag är SÅ AVUNDSJUK! Men jag är så GLAD att hon blev en familjemedlem nära mig!!!

Min lillasyster (och kennelmamma Malin) lurade mig, sa ingenting på dessa veckor som de visste... luringar! I fredags åkte jag hem till mamma i Sthlm för att hämta hem lilla dottern som varit hos andra lillasyster en vecka. Vi skulle grilla lite då alla var lediga. Jag kommer dit, Bosse blir hänvisad till övervåningen (inget konstigt med det när han är busig) och jag sätter mig på terassen. Plötsligt står min lilla skitunge till lillasyster bakom mig med lilla prinsessan i sin famn! Jag bara dog! Tog henne i famnen och grinade... GRINADE! Jag grinar knappt när barn föds... men jo visst bölar jag fritt när jag får en valp till familjen! Suck! Jag är så kär!

Lilla Molly är så härlig till temperamentet också, lugn och gosig men ändå supernyfiken och tuff. Hon kommer passa perfekt i familjen med Melker!


Här kommer så klart en bildbomb från fredagens "grillkväll" (blev mest valpgos):


               


Hittar sin spegelbild


 


Noelia visar hur dammsugaren fungerar


       


Bosse och Molly myste också


 


Jo, vi grillade också


       


Bosse & Noelia


         


Lycka till med skatten!!!!


     


Lova ya!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards