BosseBus

Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Johanna - 28 juli 2014 13:38

Helgen har fortsatt i solens och värmens tecken! 30 graders värme och stekande som (med parantes för söndagens åska och regn då...) Helgen började riktigt bra med champange på nybyggda altanen med släkt och familj. Vi kollade på CrossFit Games som avslutades igår kväll - grät faktiskt en skvätt när Camille Leblanc-Bazinet vann guld!

Lördagen hade vi planerat att tillbringa på Åland tillsammans med vänner - vilken dag det blev! Så härligt, en massa god mat och mycket bad och sol! Bosse fick umgås med Tessans mamma och Anders... och hans gamla tik Tess. När vi hämtade Bosse på kvällen hade han fått cykla en hel mil i värmen! Jag hade själv aldrig utsatt honom för detta men jag har lärt mig att man säger INTE emot 70-åriga män med Anders erfarenhet... haha! Bosse levde i alla fall och var glad... men sjuuukt trött! Han hade fått svalka sig i grisiga diken och blivit duschad och tvättad två omgångar. Boot Camp för hundar - någon?   

Hur som så promenerade vi hem från hundvaktarna och Bosse får syn på en katt som han gärna vill nosa lite på. Dum som jag är tänker jag att det kan han väl få göra lite försiktigt och släpper fram honom i kopplet försiktigt... det går så fort! Plötsligt svingar katten sin tass rakt över ansiktet på Bosse och han gnäller till... och morrar samtidigt... det var nytt! Han vill INTE hälsa igen och jag kollar snabbt om han blöder... nä, inga sår någonstans. Skrattar lite och tänker att Bosse nog kommer låta katter vara ifred nu.

Mycket senare på kvällen när jag gosar med Bosse ser jag att det rinner från höger öga och torkar honom... och ser att han har ett rött streck rakt över ögonvitan vid ögonvrån! SKIT! Det måste ju ha varit katten!

Han verkar ändå inte besvärad... bara jättetrött efter sin boot camp förstås så jag låter honom sova och tänker att jag tar tag i det imorgon bitti. Passade samtidigt på att rådfråga andra staffeägare och uppfödare om hur allvarlig denna typ av skada kunde vara - det är så bra att ha andra erfarna hundägare nära till hands! Jag fick svaret från ALLA att ta mig till veterinär snarast möjligt... usch så orolig jag blev.


 


Så på söndag morgon åkte vi till Albano och hade turen att vara på plats nästan först av alla så vi behövde inte vänta nåt alls! Bosse tyckte inte om att stå fasthållen på bord så jag fick brottas en del med honom - envisa hundjäkel! Men han var snäll som alltid. Veterinären kunde ändå konstatera efter droppar och koll med lampa att det inte var några skråmor alls på hornhinnan! Så himla skönt! Katten hade "bara" träffat det innersta ögonlocket vid ögonvrån så att den liksom klyvts... den trasiga biten låg liksom och simmade över ögonvitan ibland vilken fick det att se ut som ett sår rakt över den. Han behövde ingen medicin eller nåt annat utan biten kommer lostna av sig själv så småningom.


    


Resten av dagen låg Bosse bara och sov... inte pga ögat utan fortfarande den påfrestande cykelturen skulle jag tro. Jag var typ 2000 kr fattigare men sjukt glad över att Bosse haft sån tur! Han må vara en envis hund med guldfiskminne... men tur har han haft - det här var första gången i hans snart 3-åriga liv som vi besöker ett djursjukhus!


     


I bilen på vägen tillbaka kom världens oväder. Åska, blixt och dunder... och massor av regn! Bosse bara snarkade!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards