BosseBus

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

Solvalla Hund & Husdjursmässa 2014

Av Johanna - 25 augusti 2014 09:21

I helgen var det Hund & Husdjursmässa på Solvalla - tog med mig lilla dottern på söndagen för att kolla läget! Vad roligt det var att se alla glada arbetande hundar! Precis när vi kom var det barmarksdragsstafett på travbanan! Löpning, kickbike och avslutningsvis cykel... hundarna var så taggade!


                   


Vi var även och såg på kattutställningen som går till lite annorlunda mot hundutställningar - frågvisa Johanna ställde självklart 1000 frågor till de stackars utställarna!   Alltid lär man sig något nytt! Katterna väntar i burar som står uppställda på morgonen när utställarna kommer. Till buren tar man själv med sig kattlåda, bädd, matskålar mm och inreder med. Därefter kan man låna ännu en bur vid sin "ring" om man har en liten väntan kvar innan det är din tur. Katten ställs sen på ett bord framför en sittande domare. Utan koppel. Massor av fina katter var det i alla fall.

Lilltjejen provade på lite aktiviteter och jag var ännu en gång jättefrågvis när jag hittade några alpackor - vilka söta och härliga djur! Tänk om man hade en gård... då skulle jag ha dessa djur... passar jättebra som sällskapsdjur tydligen!


       


Barn med hund är alltid roligt att se på... Emmi och jag tog en vilopaus vid denna ring. Tänk att barn från några år uppåt är så modiga och har så snälla hundar! som bara står kvar!! (Bosse hade på några sekunder dragit omkull vilken 5-åring som helst!)


 


Allra roligast denna dag måste ändå vara att jag för första gången live fick se weight pulling! Swedish Working Bulldog Stockholm (SWB Stockholm) var där och hade uppvisning! Alla hundar kan prova - kul! Jag har länge varit sugen på detta, till och med innan jag skaffade hund så sa jag att detta skulle jag hålla på med. Men annat har kommit i vägen. Igår bestämde jag mig för att nu ska jag banne mig testa. Ska försöka komma iväg till Stockholmsklibben denna månad då de har prova-på-tillfälle!

Man såg verkligen att hundarna gillade detta - de var så stolta och glada!


                 


Film:


 


 


Allt var under kontrollerade former och man hetsade inte hundarna alls. Lugnt och metodiskt arbetade hund och förare med både start och slutsignal. Jag gillade detta!


Annars i helgen har det blivit lite löpning, klövja och balansboll för Bosses del. Testade även lite balansövningar i skogen på stenar och stubbar...


   

              


Jäääättestor myrstack (Bosse är btw jätteäcklad av de små krypen... de är superläskiga och bits hårt!)


   

     


Lite mera kroppskontroll:



 

Det blev ju lite löpning också... intervaller faktiskt! Tur att Bosse var med för hade nog inte orkat annars!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards