BosseBus

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Händelserik helg!

Av Johanna - 22 september 2014 10:19

Oj oj oj.... vilken systerdotter Bosse har! Det visste jag ju redan när jag träffade henne 3 veckor gammal första gången att det var en lite stjärna... men man kan inte låta bli att vara superstolt ändå!

Molly gick sin utställningsdebut i lördags på Nynäshamns BK tillsammans med massor av andra hundar... Jag och Bosse ville så klart vara med så jag sov över hos Lillasyster från fredag för att spara en timmes sömn och få möjlighet att umgås. Det blev film, godis och massor av hundsnack förstås. Vovvarna fick busa av sig med varandra också. I rastgården lekte Bosse och Molly med en söndertuggad frisbee... eller Bosse lekte med den och Molly försökte få tag på den genom att visa sina mest onda och läskiga sida med morr, skäll och bett.... det funkade inte... Bosse sa ganska bestämt ifrån... haha! Sen visade Molly lite mer respekt... men bara marginellt... hon är en liten envis dam hon....



 


 


Väl i ringen... Molly börjar med att charma byxorna av domaren med världens kärleksförklaringar... ja, då hade hon ju redan halva inne va?

Lillasyster såg lite nervös ut innan som sig bör men skötte sig exemplariskt i ringen... avslappnad och glad!

Först får Molly HP och BIR och straxt därefter blir hon inkallad igen... knappt hunnit bajsa klart och vi oroade oss för att hon skulle lägga en fin korv mitt i ringen... men får istället en rosett till.... BIG!!! Hon skötte sig så bra, stog mestadels stilla (hon är ju precis fyllda 4 månader) och lät domaren peta, känna och klämma.


Innan debuten


     


Sammanbiten lillasyster minuten innan


 


Dags att gå in då...


             



 


Inte lika sammanbiten lillasyster... mest glad... och så snygg hon är Molly!


    


På vägen hem för att vila innan det var dags för att gå in i BIS-ringen passade Molly på att ta en powenap


 


Ja, och så här söt är man när man fått en 3:e placering i Best in Show


 


Bosse var rätt trött efteråt han med.... han låg mest och sov på mig eller bredvid mig resten av dagen


 


I söndags fortsatte vi lata oss förutom lite städning, 6 km snabblöpning i regn och åska... det var lite coolt faktiskt... och lite spårträning igen. Tog ut mina pinnar på gräsmattan och la ett minispår med pinnar var 10.e meter. Han missade första pinnen men jag stog bara kvar tills han fattade och tog upp den... sen gick resten av dem på räls! Dessutom följde han verkligen spåret istället för att använda ögonen som jag var rädd för att han skulle göra eftersom vi bara var på vår egen lilla tomt. Nu ska han bara få bli lite säkrare på avlämning också så ska vi ut i skogen snart!



 

Puss på nosen!

 
 
Charlotte

Charlotte

22 september 2014 15:44

Vilken kanon debut!! Härligt!:D grattis!:)

http://www.woodmoresblackvelvet.blogg.se

Johanna

22 september 2014 16:07

Ja hon är duktig min lillasyster.... och Molly förstås!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards